Windy37GM Svart 30.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 (redigert) Opplevelse av motorene + manglet 350 rpm på topp....Og aller viktigst, jeg målte for lavt trykk :-) Redigert 30.September.2021 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Dagros Svart 15.August.2023 Link til dette innlegget Svart 15.August.2023 Hei. Har en kad 43 der det kommer ut eksos mellom turboen og turbinen babord for turboen. Altså den siden hvor kompressorluften kommer inn. Noen som har en kur for dette? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.August.2023 Link til dette innlegget Svart 17.August.2023 Windy37GM skrev On 29.9.2021 at 12.37: Tråden er 8 år gammel, så kanskje det er forskjell på turboer levert nå enn fra dengangen? Ingen endring Sitér dette innlegget Link to post
Gromit83 Svart 11.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2024 Byttet selv nå. Veldig bra guide. Om du vil ha et litt lettere liv så vil jeg anbefale å anskaffe skrallefastnøkler. 15mm skralle startmotornøkkel til de 4 turbomuttrene samt hvis du kommer til så ta av løftebrakketen som er ved turboen. (krever at du løsner 2 bolter. En 14mm på baksiden av blokka og en 12mm på aftercooler. Det desidert verste var få på nye kobberskiver (NB! Disse 2 følger IKKE med i pakningskitet) på oljebanjobolten som forer turboen med olje fra blokka. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 12.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 Gøy at denne tråden som er 11 år gammel fortsatt har relevans :-) mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
-morten- Svart 12.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 46 minutes ago, Windy37GM said: Gøy at denne tråden som er 11 år gammel fortsatt har relevans :-) mvh Windy37GM Hvorfor skulle det ikke være det? tror vi hadde blitt redd hadde vi summert gjenomsnittsalder på norske båtmotorer!! Mange i norge har jo 30 år gamle grønne slitere under dørken! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Teerex Svart 12.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 -morten- skrev for 3 timer siden: Hvorfor skulle det ikke være det? tror vi hadde blitt redd hadde vi summert gjenomsnittsalder på norske båtmotorer!! Mange i norge har jo 30 år gamle grønne slitere under dørken! Du mener vel 40 år gamle grønne slitere, og vel så det Men det blir naturligvis færre og færre av dem etterhvert. Den velkjente 40B-motoren ble vel introdusert i 1982/1983. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Windy37GM Svart 17.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2024 -morten- skrev On 12.6.2024 at 8.32: Hvorfor skulle det ikke være det? tror vi hadde blitt redd hadde vi summert gjenomsnittsalder på norske båtmotorer!! Mange i norge har jo 30 år gamle grønne slitere under dørken! Det er gøy fordi da jeg skrev den hadde jeg ikke trodd den tråden skulle leve så lenge. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Oggiwara'en Svart 19.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2024 Windy37GM skrev On 12.6.2024 at 7.42: Gøy at denne tråden som er 11 år gammel fortsatt har relevans :-) mvh Windy37GM Tråden vil være relevant så lenge vi har KAD motorer ombord. Og det håper jeg for min egen del at det blir lenge til den grønne klumpen takker for seg. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 19.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2024 Lite spørsmål her til dere som har gjort dette før. Mellom turbo og eksosbend så er det ikke noe pakning. Jeg har en liten eksos lekkasje som jeg tror kommer herifra. Er det mulig å ha på noe stoff her som hjelper å tette denne koblingen? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 Mr_Stian skrev for 17 timer siden: Mellom turbo og eksosbend så er det ikke noe pakning. Jeg har en liten eksos lekkasje som jeg tror kommer herifra. Er det mulig å ha på noe stoff her som hjelper å tette denne koblingen? Der skal det normalt være en kobberskive. Ville ikke brukt noe annet. Om det er lekkasje der kan det være klemringen er løs. Mangler det pakning må det ha blitt glemt ved en montering. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Mr_Stian Svart 21.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2024 Chris284 skrev for 7 timer siden: Der skal det normalt være en kobberskive. Ville ikke brukt noe annet. Om det er lekkasje der kan det være klemringen er løs. Mangler det pakning må det ha blitt glemt ved en montering. Har du ett delenummer på denne skiven? Den viser ikke på deletegningen ser du. Og alt jeg har lest om v-band så er det ikke noe pakning der. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 21.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2024 Mr_Stian skrev On 20.6.2024 at 1.26: Lite spørsmål her til dere som har gjort dette før. Mellom turbo og eksosbend så er det ikke noe pakning. Jeg har en liten eksos lekkasje som jeg tror kommer herifra. Er det mulig å ha på noe stoff her som hjelper å tette denne koblingen? Det skal ikke være noe der. Klemringen skal strames såpass at det ikke lekker :-) mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Chris284 Svart 21.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2024 Da er det kanskje bare å stramme til klemringen. Eller ta fra hverandre og gjøre rent. Eksos pasta kan kanskje brukes. PÅ Mercruiser er det en kobberpakning og v spor på klemring. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
flanderhc123 Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Hei. jeg må bytte turbo på min kad42 og din veiledning har vært en liv redning for meg, men er skruene på olje retur (på undersiden) også 12mm? For jeg føler jeg har prøvd både 12 og 13 mm men er redd det er litt mye rust så jeg ikke får noe feste. Sitér dette innlegget Link to post
flanderhc123 Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Takk for masse gode bilder Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.