Jetling Startet 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2013 Motoren er en Tohatsu 140hk. Har gått på en smell... Et stempel er knust, og råden er bøyd. Det selges bare komplette veivaksler til disse motorene, men det er firmaer i USA som deler veiven og overhaler de. Er det noen som vet om det finnes slike verksteder i norge? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Du må nesten høre på motorverksteder rundt om. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Hvis de to delene er presset sammen så kan de vel varmes og presses fra hverandre. Det kan vel de fleste mekaniske verksteder gjøre men det må kanskje balanseres etterpå Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Kontakt Nilsen Motor i Stavanger, mulig de kan gjøre jobben for deg Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 (redigert) Cylmo i trondheim overhaler veiver mener jeg ellers, kanskje mulig å få en bytteveiv fra usa..? Redigert 13.Juni.2013 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jetling Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Har funnet en ny til 10500kr.... fortsatt dyrt!! spørs om et norsk verksted klarer å utføre dette til en lavere pris? Hva tror dere? Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 hva har skjedd med veiven da? riper og hakk i flater, eller bøyd? Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Ei råde som er bøyd... men det går ikke å bytte bare råden uten å dele hele veiven. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 burde ikke ta så lang tid å presse fra hverandre, bytte råde, presse sammen, rette litt om nødvendig. Prisliste For pristilbud på din ønskede tjeneste, send mail til Cylmo@cylmo.no eller ring oss på 73827575 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jetling Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Virker også omtrent umulig å få tak på løse råder og lagre... Handlet fra ebay nå. Fant ei ny veiv som var på tilbud, ca 500dollar rabatt. Da trengs det stempler... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 han ebay har mye rart Fant stempler til min yamaha 60 på ebay Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
adeneo Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 det er firmaer i USA som deler veiven og overhaler de. Er det noen som vet om det finnes slike verksteder i norge? Har vinkelsliper, kan reise ? Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Vi kan sveise akselen. Men det er nok ikke billig. http://www.ife.no/no/ife/hovedfagomrader/materialteknologi/eb Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Hvis de to delene er presset sammen så kan de vel varmes og presses fra hverandre. Det kan vel de fleste mekaniske verksteder gjøre men det må kanskje balanseres etterpå Jeg er ingen motormekaniker, men jeg forsøkte å hjelpe en kompis med dette en gang (på min tidligere arbeidsplass). Trodde også det var enkelt, men måtte rett og slett gi opp. Det var ingen kraver eller brøstinger å legge an mot i pressa, og umulig å få tak med vanlige avtrekkere. Jeg konkluderte med at de som driver med dette har spesialavtrekkere (kombinert med varme)?? burde ikke ta så lang tid å presse fra hverandre, bytte råde, presse sammen, rette litt om nødvendig. Det trodde ikke jeg heller, men har du prøvd? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
-morten- Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Det hørtes tungvindt ut! Men man får kansje en smekrere rådekonstruksjon av dette da!. Måtte jo ha skejj noe alvorlig galt da etter som du har fått et sånt havari! Er det vanlig å ha faste råder på påhengsmotorer ?? Husker fra mopedtiden det var en MC mekaniker som rettet veiva til kmpisen min, fordi rådelageret gikk hele tiden.. Det var kast i veiva.. Aner ikke hvordan den ble retta. Det ble ihvertfal bra. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ivar Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Vi kan sveise akselen. Men det er nok ikke billig. http://www.ife.no/no/ife/hovedfagomrader/materialteknologi/eb tviler på at det trengs sveising her hvis det bare er råden som har gått Jeg er ingen motormekaniker, men jeg forsøkte å hjelpe en kompis med dette en gang (på min tidligere arbeidsplass). Trodde også det var enkelt, men måtte rett og slett gi opp. Det var ingen kraver eller brøstinger å legge an mot i pressa, og umulig å få tak med vanlige avtrekkere. Jeg konkluderte med at de som driver med dette har spesialavtrekkere (kombinert med varme)?? har aldri gjort det selv, er vel som med mye annet - vanskelig om man ikke har kompetansen og verktøyet som må til. Så, helt klart en jobb jeg overlater til verksted som har spesialisert seg på sånt. Det hørtes tungvindt ut! Men man får kansje en smekrere rådekonstruksjon av dette da!. Måtte jo ha skejj noe alvorlig galt da etter som du har fått et sånt havari! Er det vanlig å ha faste råder på påhengsmotorer ?? det meste av nyere 2T har faste råder tror jeg. Bl.a snøscootermotorer. Med turtall rundt 8000 så er det vel en grunn til at det er vanlig istedetfor delte råder Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skrotnisse Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Ravns Garage tror jeg gjør slikt..... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 det meste av nyere 2T har faste råder tror jeg. Bl.a snøscootermotorer. Med turtall rundt 8000 så er det vel en grunn til at det er vanlig istedetfor delte råder er turtall et issue? MC har jo stort sett delte råder, med det dobbelte av turtall. også mine bilmotorer har turtall på 7-8500, med delte råder, men det er jo ikke totaktere.. Jeg tror heller det er for å lage lettere og smekkrere råder. På høyturtalsmotorer er det viktig med en utrolig stor nøyaktighet toleranser og like vekter på rådene.. Rette veiv og fikse råder er ihvertfal ikke noe man begynner med på hobbybasis om man ikke har peiling og kunnskap om! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.