Jump to content

Suzuki DF70, powertilt-motoren går, olje ok, men ingenting skjer.


Pål Slåen

Recommended Posts

Har nylig kjøpt en Suzuki DF70 4-takt. Skiftet 2 rele` til powertilten. Nå går motoren når jeg tilter opp og ned, men ingenting skjer. Har sjekket oljen, og den er full.
Har prøvd å løfte motoren mens jeg kjører, men ingenting skjer. Hva kan være problemet? Motoren har stått ett drøyt år. Tilten fungerte før dette.

Link to post
Share on other sites

Sjekket oljen når motoren ble holdt helt oppe. Ventil har jeg ikke sett eller sjekket. Vi klarer å løfte motoren opp for hånd, så kanskje det er der problemet ligger! Har du noen anelse hvor denne ventilen er Kjetil?

Takker for svar!

Link to post
Share on other sites

Var da veldig til detaljerte svar med bilder og styr! Takker og bukker :) Skal få naboen til å sjekke for meg. Er bortreist for tiden.

Satser på at dette er problemet, hadde nå i alle fall vært kjekt om det bare var en slik bagatell. :)

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Gammel tråd, men har noe tilsvarende på min DF70

Hører det klikker når man bruker knappene (enten på motoren eller på gassen) men den rører ikke på seg :|

Får ikke rikket motoren hverken opp eller ned manuellt - det kan tyde på at ventilen ikke er åpen som i tilfellet over her?

Motoren er helt nede nå så må få den opp igjen før jeg kan trekke den på tilhengeren igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...