Dag Eivind Olsen Startet 15.Juni.2013 Del på Facebook Startet 15.Juni.2013 Hei, får ikke start på min BMC 2.52. tenner ikke i det hele tatt. Prøver å starte den på startgass, uten tegn til tenning. Burde ha startet på startgass selv om det var luft i dieselen. Har koblet bort tenningslåsen pga mistet nøkkel. Har bryter på tenningen og en bryter til å starte med. Finner ikke ut av hvordan jeg skal gløde, men dette burde ikke være nødvendig med startgass. Spørsmålet mitt er om det kan være et stømrelatert problem at jeg ikke får tenning, at det kan være en ledning eller noe jeg ikke har koblet til for å få den til å gå. Prøver å koble 12 v rett på broa til glødepluggene for å få glødet litt, men det gnistrer så mye at jeg nesten får en anelse om at jeg kortslutter da, noen som kan ha en aning? Sitér dette innlegget Link to post
Forøysund Svart 15.Juni.2013 Del på Facebook Svart 15.Juni.2013 Hei! Jeg har aldri hørt om noen som bruker startgass på en dieselmotor før? En dieselmotor tenner pga kompresjon og har følgelig ingen tennplugger som skaper gnist og antenner gassen. BMC er vel kjent for å kreve lang gløding, og det kjenner jeg igjen fra min egen på 1,8 liter. En glødeplugg har meget lav motstand (ca 1 ohm), og vil derfor trekke stor strøm. 1 ohm motstand vil trekke 12 ampere per glødeplugg. Dette kan veldig godt oppleves som en kortslutning når du kobler på strøm. Jeg tenker at du kan prøve å gløde i et halvt til ett minutt og prøve å starte igjen. Eventuelt kan du måle strømmen til pluggene og se hvor mye de drar. Du vil ihvertfall nesten garantert ikke få start uten å gløde først. Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 15.Juni.2013 Del på Facebook Svart 15.Juni.2013 Noen BMC er har + på motorblokka omvendt polaritet. Sitér dette innlegget Link to post
Dag Eivind Olsen Svart 15.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2013 Tusen takk for svar som for lampa i topplokket til å lyse, glødingen var problemet, det var bare å koble på strøm på glødepluggene, ca 30 sek, så kom den, sviver som ei klokke og jeg er lykkelig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.