stein erik olsen Startet 15.Juni.2013 Del på Facebook Startet 15.Juni.2013 Heia.vilken avstand mellom skrog og propell er greit?max avstand og minst...? og har det noe å si om propelln står langt bak eller lengere inn under båten? båten er en halvplaner 23 fot Fram 690 fastaksel. og vil flaps hjelpe litt på fart?båten gravde sæ litt ned ifjor.nå ska det skiftes propell p.g.a motorbytte. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Juni.2013 Del på Facebook Svart 15.Juni.2013 Eg kan ikkje huske kor eg tok dette bildet, hvilken broskyre eller hvilken leverandør. Her sier iallefall at det skal være: diameter x 0,1 , men også minimum 50mm. Eg har dog hørt om båter med nedi 3 og 4 cm, det kan gi støy og kavitasjon. Kommentar fra moderator: Fjernet faksimile, det var det som Jens_P postet lenger ned. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
stein erik olsen Svart 16.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 ok.har fått tak i en propell som man kan justere blarn,men når den står på aksel så har jeg bare 1.1 cm mellom propell og skrog....+ at propeln kommer noe nærmere roret Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Finner hos bl.a. Sleipner. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.