Cognac Startet 15.Juni.2013 Del på Facebook Startet 15.Juni.2013 Har hatt problem med en Yamaha 1994mod 40hk Autolube. Problemet er at motor fusker ved fullt gasspådrag, motoren får plutselig en stygg gange med litt lavere turtall, dette varer i noen sekund, så er alt normalt igjen. Motoren var inne på service hos en yamahaforhandler, de sa at de hadde funnet feilen, som da var skit i forgasserer. Fikk motoren tilbake, endel tusenlapper fattigere, og problemet var der fortsatt! Motoren ble pånytt innlevert, og denne gangen mente de det var pakkning som måtte byttes pga av falskluft. Så det ble byttet pakkning, motoren kom atter en gang tilbake fra service, og like ille som før! Forhandlere har gitt opp, så jeg prøver meg her. Coiler og tenningshette har jeg prøvd å bytte selv uten suksess. Legger ved en video som viser problemet http://www.youtube.com/watch?v=hlFzBWH9Irs&feature=em-upload_owner Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 15.Juni.2013 Del på Facebook Svart 15.Juni.2013 For meg høres dette ut som dårlig kontakt i tenningsdeler. Kanskje det er en kabel med brudd på isolasjonen,eller dårlig kontakt? Sitér dette innlegget Link to post
Cognac Svart 15.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2013 Det er mulig, men er det ikke litt rart at det bare skjer ved fullt gasspådrag da? Glemte også å nevne at problemet avtar når motoren blir varm Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Jo, men det kan være vibrasjoner som oppstår ved visse turtall. Hadde en motor som fusket litt på en sylinder før den ble varm,der var det cdiboksen som var synderen. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Det er ved fullt pådrag du har størst belastning på kabler og feiltenning lettest skjer. Sjekk strømledningene til coilene og evt. skjøter/kontakter nøye for eir som en over har svart. Er det elektronisk tenning med power-box? Prøvd å bytte denne? Kan jo og være slitte dyser, men det burde jo verksted ha sjekket ut. Men har mest tro på tenningsfeil.... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 høres tenningsrelatert ut ja. Siden du ikke har nevnt det - plugger, er de byttet? (det løste lignende problem på en kompis sin 40hk) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Cognac Svart 16.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Plugger ser selvfølgelig prøvd byttet. Skal ta en kikk på ledningsnettet. Noen som vet om coiler kan være gåen fordi om det er rett ohm verdi og dem tilsynelatende skulle fungere? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 coiler kan feile ja, og det er da ofte temperaturavhengig. Hadde en som fusket på min 60hk, men den funka bra når kald og feilet ganske konsekvent når den ble varm , og turtall kom over 4200. er det noen forskell på kald og varm motor? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skrotnisse Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Høres ut som ene sylinderen detter ut...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.