Laffa Startet 15.Juni.2013 Del på Facebook Startet 15.Juni.2013 Hei. Har en Sabb 10 hk type G 1973 modell som ikke starter. Startet den, så gikk den flott men sluknet. Fant ut at dieselkrana var lukket men når jeg åpnet igjen ville ikke den starte. Noen ideer på hva det kan vær? Har prøvd å lufte men er usikker på fremgangsmåte. Laffa Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Sjekk filteret og lufte dette. Løsne røret på dysa, dekomprimer og sveiv til det spruter diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Laffa Svart 16.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Har luftet filteret, sjekket at all dieselen går filteret, og pumpa. Men ikke opp til dysa. Sveiva lenge men kom ikke diesel ut. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 eg sleit, for mangfoldige år siden, med samme problemet i pappa sin båt. Sveivde sikkert eit par timer, uten at noko skjedde, før eg såg at slangen frå filteret til innsprøytingspumpa stod i ein bue som var høgaste på midten. Eg løyste litt på skruane som fester slangen, der kom det ut noko luft mens slangen blei snudd med buen ned - og so var motoren i gang omtrent på øyeblikket. Dog tok det vel ein halvtime med litt harking før motoren gjekk for fullt, som den skulle. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Laffa Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Fant ut av problemet. Lufteskruen fra pumpa var åpen, luftet gjennom der og motoren startet på første forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.