Flammingokid Startet 16.Juni.2013 Del på Facebook Startet 16.Juni.2013 Ser at det er en del tråder fra tidligere - lurer bare på om det er noenlunde mulig å bruke det og hvilket av modemene skal en gå for ? Hadde det for 4 år siden med USB stikk som ikke var noen høydare på signal.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Jeg har aldri vært uten dekning med ICE mellom Drøbak og Göteborg. Hastigheten varierer selvfølgelig etter belastningen på basestasjonen du er koblet opp mot. Jer har R90 router med 1,2m ekstern antenne. Så jeg er fornøyd, spesielt med at det koster det samme om en bruker det i Norge, Sverige eller Danmark. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tore B Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Midt i fellesferien er det ganske dårlig, det er min erfaring. Srarter ferien i morgen og er spennt på om der er bedre så tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Jeg reiste i oktober i fjor.I nærheten av tettsteder og inne i havner (da f.eks. Öckerö n-v ved Gøteborg, Kungshavn, Strømstad) og det samme langs hele danske østkysten: dårlig eller ikke noe mottak i det hele tatt.Ute på sjøen derimot knallbra kontakt nesten overall på hele turen (flest t.o.m. med veldig bra Skype).Brukte ekstern antenne på 13m høyde i hele tida.Jeg snakte også med teknikere fra ICE, fikk svar at de ikke kan gjøre noe med det men at det blir bedre når de har flere master.Dette ser ikke jeg helt så enkelt fordi de selger mer enn de har kapasitet til. Så, vær forberedt at det ikke går, men funker der du ikke forventer det. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Roger jo Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Det har hvert brukbar dekning fra Langesund nedover Svenskekysten over til Læsø (men der er det bedre bredbånd i havna) og ned til Hals. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
mhemil Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Dekningen er ok, men hold øye med forbruket. Alltid abonnementet har en øvre grense på 8 GB per måned, og det går fort med tre barn som streamer både musikk og video. I fjor (grensen var da noe lavere) var min ICE ubrukelig halvveis ut i ferien. Tullete å ha maxgrense, det er i juli jeg trenger båndbredde, resten av året har jeg flust av alternativer, og da blir det meningsløst å betale 299 hver måned. ICE må fjerne denne, hvis ikke kommer kundene til å utebli. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Alle burde flytte hit http://www.net1.se/privat/bredband-alltid.aspx hvor de er 20 GB datatrafik ingår og prisen i Svenske. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fjellmatros Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Hadde heller kikket på mobilt bredbånd over GSM nettet, for nå er det flere som tilbyr samme pris innenfor norden på både tale og datatrafikk. Langs Sveriges vestkyst er det full 4G dekning, noe som banker ICE ned i støvlene både mht. hastighet og dekning Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Her har EU også lagt tak på hva mobiloperatørene kan ta for datatrafikk. Fra 1. Juli 2012 er det € 0.7/MB, fra 1. Juli i år er det € 0.45, fra 1.Juli neste år er det € 0.2 og fra 1. Juli 2017 kan de ikke lenger ta betalt for trafikk. De kan kun ta abbonnementspris. Sitér dette innlegget Link to post
overoe Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Alle burde flytte hit http://www.net1.se/privat/bredband-alltid.aspx hvor de er 20 GB datatrafik ingår og prisen i Svenske. Så på dette men ser jo ikke ut til at de har dekning utenom Sverge og da er det jo noe begrensninger. Ice har fungert utmerket for min del i hele skandinavia med båt og på fjellet i vinter. Så intill videre blir det fortsatt Ice for min del. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 (redigert) Så på dette men ser jo ikke ut til at de har dekning utenom Sverge og da er det jo noe begrensninger. Ice har fungert utmerket for min del i hele skandinavia med båt og på fjellet i vinter. Du må lese bedre det er samme Ruteren i hele Skandinavia virker på sjø og land . Du har mulighed for at tjekke dækningen i Danmark, Norge og Sverige. Indtast blot den by eller adresse du ønsker at undersøge dækningen på, så kan du se, hvor den nærmeste sender står og hvor god dækningen er.http://www.net-1.dk/privat/daekningskort/ http://net1.se/ 20 GB datatrafik ingår Trådlöst modem – flera kan surfa samtidigt 14 dagars Täckningsgaranti* Fri roaming i Skandinavien https://www.net-1.dk/privat/produkter/ En router, der er lige til at installere, skal blot i en stikkontakt Gå på nettet i Sverige og Norge uden at betale ekstra Redigert 16.Juni.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
KAT Svart 18.Juli.2013 Del på Facebook Svart 18.Juli.2013 Jeg har kjørt fra Strømstad og nedover og har opplevd veldig dårlig dekning og utrolig treg samband de gangene jeg oppnår kontakt. Har R90 router med ekstern antenne kjøpt fra Ice. Snakket med kundeservice idag og det rare var at mens vi snakket så hadde jeg plutselig konakt med internettet igjen og det varte i 2-3 timer så var den borte igjen. Har Ice noen muligheter å senke og eventuelt øke hastigheten etter eget forgodtbefinnende. De erkjente selv at de hadde for dårlig kapasitet på vestkysten av Sverige. Men at nordmenn reker langs kysten her kunne jo ikke komme som noen bombe for de vel? Kan også opplyse at jeg ikke er særlig fornøyd med dekningen i Norge heller. Noen som kjenner seg igjen i beskrivelsen og eventuelt har løsning på problemet? Alle burde flytte hit http://www.net1.se/privat/bredband-alltid.aspx hvor de er 20 GB datatrafik ingår og prisen i Svenske. Lignet utrolig mye på Ice, er det egentlig det samme, men denne gangen på svensk? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2013 Del på Facebook Svart 18.Juli.2013 (redigert) Merkelig at det skiller så mye. Siste to sesonger har vi brukt R90 med skikkelig ekstern antenne og har hatt god dekning og god hastighet hele veien på Vestkysten. Sjelden under 1Mbs hastighet. Antenne fra Holøs montert 5 moh. Antenna har +3db gain Lasterned eaviser, Xinio magasiner og leser litt forum og værmeldinger og sånt. Samt reiseradioen til frokost Redigert 18.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 18.Juli.2013 Del på Facebook Svart 18.Juli.2013 Siste to sesonger har vi brukt R90 med skikkelig ekstern antenne og har hatt god dekning og god hastighet hele veien på Vestkysten. Sjelden under 1Mbs hastighet. Antenne fra Holøs montert 5 moh. Antenna har +3db gain Den antennen du bruker, er den kjøpt hos Ice eller hos andre? Den jeg har er ca. 30 cm, relativt tykk og er kjøpt hos Ice som båtantenne. Sitter ca. 4 moh. Ser at noen har mye lengre antenner, er detcder problemet evt. sitter? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 (redigert) Jeg skrev feil over. Holund er det jeg har kjøpt fra. Skikkelig antene, ca 1 m lang. Www.Holund.no Noen ganger blir nettet tregt, da kan det hjelpe å restarte routeren. Men er det trafikk kork på basestasjonen er det lite å gjøre med Redigert 19.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 I år gikk jeg for mobilt bredbånd fra tre.se. 300,- svenske for 1 måned - 100GB. Måneden viste seg å være 5 uker. Nå når vi skal tilbake til Norge, skifter jeg tilbake til norsk SIM kort. Men det er vel ikke dekning på havet med denne løsningen... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 (redigert) Jeg kjøpte Telia 3/4G iår etter nedslående resultat med ICE ifjor(uten ekstern antenne) God opplevelse (4-21Mb) på de stedene vi har vært/er. Huawei router uten eksternantenne. ICE har sikkert bedre rekkevidde på havet+ det gjelder vel i Danmark også Mvh Bavaria32sport Redigert 19.Juli.2013 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
KAT Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 I år gikk jeg for mobilt bredbånd fra tre.se. 300,- svenske for 1 måned - 100GB. Måneden viste seg å være 5 uker. Men det er vel ikke dekning på havet med denne løsningen... Vi trenger ikke dekning langt til havs. Den løsningen du valgte, hvor kan en få kjøpt det? Har fremdeles ikke fått forbindelse, selv om RSSI er -50 dBm og jeg ser tre antenner rundt omkring. Vet ikke om de har sender for ICE da. Har resatt og tatt ut batteriet og ventet i det vide og brede men ingenting skjer. Føler nok at ICE har oversolgt produktet sitt og vi (kundene) sitter med skjegget i postkassa. Har noen erfaring med kaldkveling over 3G? Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 Vi har også mobilt bredband fra tre.se Det har også den fordelen at det dekker både Sverige og Danmark. Har hatt over 20 Mbs flere steder, men her vi ligger nå, på Agersø er hastigheten nede i 0.06 Mbs (60 kbs) og da er det godt å ha ICE i tillegg. ICE virket dessuten både i Flensburg og i Maasholm. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 Jeg har haft ICE i fem års tid nu. Jeg var meget godt tilfreds i de første år. Både hastighed og dækning var fin og både i DK og i skærgården. I år har det været mindre tilfredsstillende. Meget dårlig dækning i DK - selv med magnetantenne på fly'en. Og i Sverige har der været god dækning men meget langsom hastighed. Grænsende til ubrugelig. I DK har jeg mere brugt min iphone med 4G som modem og det har fungeret som lyn og torden. Men som det ser ud nu, så er ICE ikke længere attraktivt for mig. Alt, alt for frustrerende at sidde og vente på loadning af sider. Det er en ommer, ICE. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 Nå ligger vi litt i bakevja i Sverige. Lysekil, nedimelllom bakker og berg. Her var ICE ikke brukendes ifjor.. 2Mb ned og 0,7 opp iår med 4G router. Jeg har med meg 2 stk Poynting 4G antenner som jeg tenkte å teste med. Jøjje meg for en effekt: Etter montering: 17 Mb ned og 5,7 opp.. Nå mangler det bare å feste de fornuftig :-) Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
KAT Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 Ligger utenfor Hunnebostrand nå. Kjempegod forbindelse her. Har klaget min nød til ICE flere ganger. Det hjalp!!! Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 Vi trenger ikke dekning langt til havs. Den løsningen du valgte, hvor kan en få kjøpt det? Vi var innom en 3 forhandler og fikk et SIM kort og abo. Jeg far en gammel tlf jeg brukte som router. Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 20.Juli.2013 Del på Facebook Svart 20.Juli.2013 Vi var innom en 3 forhandler og fikk et SIM kort og abo. Jeg far en gammel tlf jeg brukte som router. Får prøve det til neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 22.Juli.2013 Del på Facebook Svart 22.Juli.2013 Jeg skrev feil over. Holund er det jeg har kjøpt fra. Skikkelig antene, ca 1 m lang. Www.Holund.no Noen ganger blir nettet tregt, da kan det hjelpe å restarte routeren. Men er det trafikk kork på basestasjonen er det lite å gjøre med Har du noe nummer på den antanna? Sitter og vil bestille en slik. Holund har jo et drøss av antenner og jeg skjønner ikke bæra (av dette heller ) Prøvde meg i området rundt Koster og Strømstad i helgen uten antenne. Det var tregt det!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.