Jump to content

Vann trenger inn i stuerom, Uttern 5402, glassfiber.

Mike Litoris

Recommended Posts

Jeg skal selge min skjærgårdsjeep. Det meste er i orden bortsett fra at det trenger vann inn i stuerom bakerst i båten.

Stuerommet ligger under dørken og under setet til fører helt akter i båten. Her ligger blant annet bensintank, oljetank og lenserør.

Selv om båten står på land pipler det litt vann fra "gulvet" og inn i rommet. Er usikker på hvor dette vannet kommer fra, om det er regnvann eller om det ligger i veggene. Spørsmålet er om noen vet hvordan jeg best kan drenere og tette dette på best måte? Er det vanlig at det står noe vann i dette rommet?

Jeg har gjort et dårlig forsøk på å tette dette, men det har svettet inn vann under herdingen.

Setter pris på alle gode råd!

bilde

Hele båten:

http://minus.com/lbudrj2iJYotLX

Type

Skjærgårdsjeep/landstedsbåt

Merke

Uttern

Modell

5402

Årsmodell

1997

Lengde (fot)

18

Lengde (cm)

549

Bredde

220

Dybde

51

Motor Inkl.

Ja

Motormerke

Evinrude

Motortype

Utenbords

Motorstr. (HK)

90

Jeg synes det ser ut som du har vann inne i akterspeilet. Hvis du får det tett der du har forsøkt å reparere vil du bare stenge vannet inne. I så tilfelle må du la det stå åpent der til du vet at du har funnet problemet. Du må finne ut hvor det kommer inn.

Jeg kjenner ikke båten, og fant ikke detaljbilde av hekken - så kanskje jeg misforstår hvordan det er satt sammen bak der. Men let etter hull ifm. montering av motoren kanskje?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...