Jump to content

VP md2b, startvansker etter bytte av topp.


VetleBorgen

Recommended Posts

Hei ! jeg har byttet topper og pakninger på min md2b, siden toppene som stod på var gåene, og gjorde så det kom vann i motoren. Etter å ha byttet toppene, pakningene, og satt over dyser og vippearmene te ventilene, og ferdig montert, får jeg ikke start på motoren. dynastarteren er gåen, så jeg må stå med sveiva, som er ganske tungt, og får ikke skikkelig fart på motoren, iforhold til med starteren.

 

Motoren starter ikke uansett hvor mye jeg prøver å sveive, og kan høres ut som det kommer en slags "suge eller blåse lyd" fra den ene dysa, men får jo ikke skrudd den bedre til..

 

Noen som har tips om hvorfor den ikke starter? den startet før jeg begynte demonteringen ..

 

takknemlig for all hjelp :)

Link to post
Share on other sites

Har ikke skrudd på MD2B selv, men på de fleste motorer er det en kopperpakning mellom topp og dyse. En rund skive av kopper. Kan eventuelt glødes og slippes i kaldt vann for å bli myk igjen om du skal bruke den gamle på ny. Men husk skikkelig rengjøring av anleggsflatene...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Som du skriver er det tungt å starte MD2B med sveiven, selv om alt er i orden. "Blåser" den på en sylinder, blir det nesten umulig.

Prøv ny eller utglødet pakningsring som index tilråder og sett på ny eller reparert starter, som trengs uansett om du vil ha noen glede til med denne motoren.

Link to post
Share on other sites

 

Noen som har tips om hvorfor den ikke starter? den startet før jeg begynte demonteringen ..

 

 

 

De siste to mnd har det stått to forskjellige gamle vp møkkamotorer og båten kostet meg 26.000. Og nå verdt null .. Så flere vp motorer blir det hvertfall ikke..

 

Når den startet før demontering men ikke etter betyr det at du har gjort noe galt. Kan du f.eks ha krysset støtstengene? Jeg foreslår at du får noen som kan gamle dieselmotorer til å se på den, i mitt hode er det kun snakk om detaljer som må fikses nå før den putrer i gang. Med mindre du har montert topper som ikke er brukbare da....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...