VetleBorgen Startet 16.Juni.2013 Del på Facebook Startet 16.Juni.2013 Hei ! jeg har byttet topper og pakninger på min md2b, siden toppene som stod på var gåene, og gjorde så det kom vann i motoren. Etter å ha byttet toppene, pakningene, og satt over dyser og vippearmene te ventilene, og ferdig montert, får jeg ikke start på motoren. dynastarteren er gåen, så jeg må stå med sveiva, som er ganske tungt, og får ikke skikkelig fart på motoren, iforhold til med starteren. Motoren starter ikke uansett hvor mye jeg prøver å sveive, og kan høres ut som det kommer en slags "suge eller blåse lyd" fra den ene dysa, men får jo ikke skrudd den bedre til.. Noen som har tips om hvorfor den ikke starter? den startet før jeg begynte demonteringen .. takknemlig for all hjelp :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lavan Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Du har seff lufta? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Hvis det kommer ltd fra dysa så lekker det! Demonter, rengjør og monter med ny kopperpakning. Lekkasjer gir dårlig kompresjon. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
VetleBorgen Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Hvordan ser denne kopperpakningen ut? Har lufta ja. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Har ikke skrudd på MD2B selv, men på de fleste motorer er det en kopperpakning mellom topp og dyse. En rund skive av kopper. Kan eventuelt glødes og slippes i kaldt vann for å bli myk igjen om du skal bruke den gamle på ny. Men husk skikkelig rengjøring av anleggsflatene... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
VetleBorgen Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Men selv om d kommer lyd fra en dyse, skulle den jo startet på den andre sylinderen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rudir Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Som du skriver er det tungt å starte MD2B med sveiven, selv om alt er i orden. "Blåser" den på en sylinder, blir det nesten umulig. Prøv ny eller utglødet pakningsring som index tilråder og sett på ny eller reparert starter, som trengs uansett om du vil ha noen glede til med denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
larss Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Hei Har du justert ventilene, eller bare flyttet dem over ? larss Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VetleBorgen Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Hmm, planen er jo ny dynastart, men vil ikke legge penger i det, før jeg vet om motoren er i orden.. Ikke justert, flyttet over. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lavan Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Du må justere ventilene på nytt når toppen har vært av. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Toroa Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Har ikke denne motoren tuber? Og da er det vel ikke løs kobbering under dysa? Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post Share on other sites More sharing options...
VetleBorgen Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Nei, er ikke noe kopper ring som jeg kan se hvertfall ;-) men fant akk ut av at to av støtstengende var veldig bøyde.. Kan dette ha noe å si? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Toroa Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Det har ganske mye å si. :) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post Share on other sites More sharing options...
VetleBorgen Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Satt i to nye støtstenger og det ble MYE mer kompresjon, selv om dekompsakene var oppe.. Orker ikke skru mer på det gamle greiene her, så nå blir'e påhenger på snekka tenker jeg! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Støtstengene bøyer seg ikke av seg selv eller blir myke av elde som antydet i en annen tråd nå nylig. De bøyes fordi ventilene kiler seg fast i styringene pga. sotavleiring. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rudir Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 (redigert) Når du først har kommet så langt, kan jeg ikke skjønne at du vil gi deg nå?! Juster riktig både ventilene og dekompresjonshendelene før du tenker på påhenger. Det kan du jo gjøre etterpå ;-) Redigert 17.Juni.2013 av rudir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Påhenger på snekke er bare tull! Gjør ferdig VP'en din du, det vil du ikke angre på! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
VetleBorgen Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 De siste to mnd har det stått to forskjellige gamle vp møkkamotorer og båten kostet meg 26.000. Og nå verdt null .. Så flere vp motorer blir det hvertfall ikke.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Noen som har tips om hvorfor den ikke starter? den startet før jeg begynte demonteringen .. De siste to mnd har det stått to forskjellige gamle vp møkkamotorer og båten kostet meg 26.000. Og nå verdt null .. Så flere vp motorer blir det hvertfall ikke.. Når den startet før demontering men ikke etter betyr det at du har gjort noe galt. Kan du f.eks ha krysset støtstengene? Jeg foreslår at du får noen som kan gamle dieselmotorer til å se på den, i mitt hode er det kun snakk om detaljer som må fikses nå før den putrer i gang. Med mindre du har montert topper som ikke er brukbare da.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.