LFLO Startet 16.Juni.2013 Del på Facebook Startet 16.Juni.2013 Hei, Jeg har montert ny radio i båten i år (fm radio). Når jeg setter på batteri lader eller lanternene mister jeg radio signalene, begynner og suse. Noen som har vært borte i noe lignende? Kan det være antenne kabelen ? Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 16.Juni.2013 Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Har du sjekket at du har tilstrekkelig ladingKan også være en fordel med egen ledning/kurs for den Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LFLO Svart 16.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2013 Hei, Alt ombord har egene kurser. 50 amp lader og nye batterier. Dette skjer også når jeg setter på lanternene Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 her er det noe muffens... Har du målt stømmen inn til radioen når du skrur på lys/ lanterner? Har du mye led ombord? Sitér dette innlegget Link to post
LFLO Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Alt av lys er led, jeg har målt strømmen inn, den er ok, samme med jord Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 (redigert) Mener å ha lest noe om at noen led "pærer" kan ha en radioforstyrrende effekt. Edit: Fant den her. https://baatplassen.no/i/topic/52582-forstyrrelser-paa-radio-ved-bruk-av-led-pcre/ Redigert 17.Juni.2013 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
sjøleik Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Hadde store problemer med både FM, HF og VHF etter å ha byttet til LED. Byttet tilbake til vanlige glødepærer, og alt funket bra igjen! Sitér dette innlegget Sjøleik 70 år - blogg <script type="text/javascript" src="http://download.skype.com/share/skypebuttons/js/skypeCheck.js"></script>http://mystatus.skype.com/smallclassic/Sjøleik Link to post
LFLO Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Hei alle. Jeg har sjekket dette med led. Liten forskjell. Jeg kommer nå til og bytte antenne. Tipper skjermingen i den jeg har er for dårlig Sitér dette innlegget Link to post
LFLO Svart 21.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2013 Har byttet antenne, uten at det hjalp. Forslag mottas med stor takk Lars Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 23.Juni.2013 Del på Facebook Svart 23.Juni.2013 (redigert) Har du målt noen el-fobindelse mellom antenne og resten av el-anlegget? Noe hos deg sender vel el-støy og såvidt jeg skjønner har du forstått at f.eks LED-lysdrivere kan sende ut slik støy. Du må gjerne beskrive mer hva du har forsøkt å eliminere - så kanskje du kommer på det helt av deg selv? Forsøkt å slå av hver kurs, en etter en? Redigert 23.Juni.2013 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.