bavariaeier Startet 17.Juni.2013 Del på Facebook Startet 17.Juni.2013 (redigert) Etter motorhavari på Hydrolift f23 fikk vi i påsken i år satt inn komplett fabrikkny installasjon (motor,drev, instrumenter) med MERCRUISER 4.3 MPI 220 hk hos Autorisert Mercruiser veksted (Jeg ønsker foreløbig ikke å gå ut med navnet på verkstedet). Den nye motoren har ikke den ytelsen den skal ha (mistet nesten 10 knop) og båten har vært på verksted for reparasjon siden 11. mai. (Det er nå korrekt utveksling og det er også ifølge verkstedet klart at det er ytelsen det er noe galt med) Problemet er at verkstedet ikke har diagnoseapparat som virker.(De har hatt en rekke unnskyldninger som problemer med pc, kabler med saltvann, adapter fra com til usb som var defekt etc) Nå begynner dette å haste for oss da vi ser dette spiser av sesongen....og det var jo nettopp det vi ønsket å slippe ved å kjøpe helt ny motor.... Er det evt noen her som kan anbefale verksteder eller eller kjenner noen (evt privatpersoner?) som har diagnoseutstyr og samtidig god kunnskap om motorene? På forhånd takk for all hjelp, Redigert 17.Juni.2013 av bavariaeier (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skansenmarina Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Du kan høre med de her: http://www.fritidsbaat.no/ De har kunskap om Mercruiser, Jeg har fått god service her. Sitér dette innlegget Link to post
bavariaeier Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Jeg har også gode erfaringer (ifm tidligere båter) med Fritidsbåt på Litlebergen. De var forøvrig det av alle verkstedene som kunne se på saken raskest. (Allerede neste uke)De ligger et godt stykke unna der båten er i dag, men det får gå... Sitér dette innlegget Link to post
bavariaeier Svart 19.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Verkstedet båten ligger på har fått lånt utstyr fra en annet verksted. Så da er diagnose tatt :) Men de får ikke noen feilkoder..... :( Sitér dette innlegget Link to post
Bømlonytt Svart 7.November.2016 Del på Facebook Svart 7.November.2016 Hei fikk du mercruiseren i orden til slutt? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.November.2016 Del på Facebook Svart 7.November.2016 Som du kanskje ser har ikke trådstarter vært aktiv på forumet siden 1. Juni 2014 men det står litt om saken her:https://baatplassen.no/i/topic/101740-hydrolift-f23-med-mercruiser-43-oppn%C3%A5r-kun-40-knop-hva-er-galt/ Sitér dette innlegget Link to post
Bømlonytt Svart 7.November.2016 Del på Facebook Svart 7.November.2016 Takker og bukker,fikk problemef med å starte min mpi etter opplag.kjørt 21 timer,ingen treff på diagnosen, liten kompresjon på 3 sylindre,sjekket så eksosmanifoiler,riser og eksoshorn..........klaff stod feil veg på styrbord og fant vann oppå ventilløftere...........ingen garantisak sier brunswick...... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.November.2016 Del på Facebook Svart 7.November.2016 Med fare for å kapre tråden, problemet ditt kan være så enkelt som at noen eksosventiler henger litt. Dette kan skje hvis det kommer inn litt sjøvann i eksosen. Står motoren noen tid vil det gjerne bli rustskader men det er greit å sjekke om ventiler henger først. Man tar av ventildekslene og løsner vippearmene til ventilene hvor det er dårlig kompresjon. Så bruker du et verktøy til å spenne ventilfjærene for å demontere låsen, stempelet skal da stå på øvre dødpunkt. Når ventilfjærene er demontert kan du sjekke med fingrene om ventilene går lett. Meningen var ikke å råde deg til å sette igang med en motorjobb du ikke er trygg på å fikse selv men å forklare hvor enkelt dette kan sjekkes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.