Diddn Startet 17.Juni.2013 Del på Facebook Startet 17.Juni.2013 Som tittelen sier så har 6 hesteren min mistet kraft og går ikke på tomgang eller på full gass. Det kommer hvit røyk og den er tungstartet. Noen som har vært borti samme problem eller har løsningen på problemet? Jeg har byttet bensinpumpe, gjort ren forgasser, byttet membran i bensinpumpe, byttet bensinfilter, ny bensin og olje, CDI boks er byttet og tennplugger. Nå var tennpluggene ganske nedsotet og svart da han som har hatt motoren måtte pumpe med blæren på pumpen mens den gikk på fullt. Den gikk litt på tomgang da jeg fikk motoren igjen og går nå ikke på tomgang i det hele tatt. Svar mottas med stor takk på forhånd. Mvh Diddn Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Prøvd å bytte bensinslange med blære? Og ikke kjøp på Biltema, de funker bare en liten stund om du er heldig. Mye hvit røyk? Kanskje topp-pakningen som har tatt kvelden eller enda verre korrodert inni så vann trenger inn i sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 (redigert) Har prøvd med annen tank men hjalp ikke. Bortsett fra at pumpen på slangen min ble ikke myk og holdt seg hard i motsetning til den tanken som han brukte på motoren der pumpen ble myk etter en liten stund på full gass. Har tenkt litt på om det kan være toppakningen. Får håpe den ikke er korrodert inni. Redigert 17.Juni.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 (redigert) Har målt kompresjon og har kommet frem til at øverste sylinder har 4 bar og nederste sylinder har 6 bar. Vil dette tyde på at toppakningen er gåen? Hva skal kompresjonen egntlig ligge på? Pluggene er nedsotet og motoren vil ikke gå på bare en sylinder slik den gjorde før da jeg kunne ta av ene plugghetten og motoren fortsatte å gå. Dette prøvde jeg 2 ganger først med øverste plugghette og så med nederste, motoren stoppet nesten med en gang plugghetten ble tatt av. Redigert 18.Juni.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 4 er iallefall for lavt. Tyder på at noe er gåent ja, kan også være stempel/sylinder Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skrotnisse Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Enig. Dessuten bør de være noenlunde lik også.... Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Har tatt av toppen og fant ut at syllindrene på denne motoren er helstøpt. Hva gjør jeg nå? Hvor kan feilen ligge da? Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Har demontert eksosdeksel og inspisert stempler og stempelringer. Stemplene og stempelringer så bra ut. Kan det være at reed ventilene er slitt/ødelagt slik at denikke får god nok kompresjon? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Det er ikke på den siden at kompresjonen bygges opp. Hvis du mener at stempel, ringer og sylindre er helt topp, må der være korrodert hull et sted. På en 4 hk jeg hadde som jo også har fast topp, var det et ørlite hull ved siden av plugghull, nesten umulig å se men nok til at jeg ikke fikk komp. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 19.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Det ser i hvertfall sånn ut fra det jeg kan se gjennom eksosportene, men jeg bør vel egentlig demontere hele motorblokken og ta ut stemplene for å få sjekket ordentlig om ringene, stemplene og sylindrene er i orden? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Hvis blokken er løs er det jo kjapt å løse av veivhuset. Disse skruene pleier aldri være noe problem, og her er ikke pakning engang. Men den hvite røyken har du jo fortsatt, den tyder jo på vann..... Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 19.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 (redigert) Jeg vet ikke om jeg orker å legge noe mer arbeid ned i den og har derfor tenkt å selge den som delemotor eller i deler. Redigert 19.Juni.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jansentry Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 hei har du bilder av motoren din og evt. bestemt deg for en pris som delemotor?? Erik Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.