Jump to content

Yamaha 6 hk 1988mod mistet kraft!

Diddn

Recommended Posts

Som tittelen sier så har 6 hesteren min mistet kraft og går ikke på tomgang eller på full gass. Det kommer hvit røyk og den er tungstartet. Noen som har vært borti samme problem eller har løsningen på problemet?

Jeg har byttet bensinpumpe, gjort ren forgasser, byttet membran i bensinpumpe, byttet bensinfilter, ny bensin og olje, CDI boks er byttet og tennplugger. Nå var tennpluggene ganske nedsotet og svart da han som har hatt motoren måtte pumpe med blæren på pumpen mens den gikk på fullt. Den gikk litt på tomgang da jeg fikk motoren igjen og går nå ikke på tomgang i det hele tatt.

Svar mottas med stor takk på forhånd.

Mvh Diddn

Har målt kompresjon og har kommet frem til at øverste sylinder har 4 bar og nederste sylinder har 6 bar. Vil dette tyde på at toppakningen er gåen?

Hva skal kompresjonen egntlig ligge på?

Pluggene er nedsotet og motoren vil ikke gå på bare en sylinder slik den gjorde før da jeg kunne ta av ene plugghetten og motoren fortsatte å gå. Dette prøvde jeg 2 ganger først med øverste plugghette og så med nederste, motoren stoppet nesten med en gang plugghetten ble tatt av.

Redigert av Diddn (see edit history)

Det er ikke på den siden at kompresjonen bygges opp.

Hvis du mener at stempel, ringer og sylindre er helt topp, må der være korrodert hull et sted. På en 4 hk jeg hadde som jo også har fast topp, var det et ørlite hull ved siden av plugghull, nesten umulig å se men nok til at jeg ikke fikk komp.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...