Jump to content

alicraft 16-17, erfaringer?

the boss

Recommended Posts

slake dønninger, krappe bårer, bratte bølger fra ferger og frakteskip

litt ekkel på hekkbårer men jeg bare tilta motoren opp 2 hakk så var den perfekt

hvorfor er det skrevet at båten er ubrukelig om det ikke er helt flatt vann, og at den er laget for rolige innlandvann

neste gang jeg lurer på råd om båt så tror jeg kanskje jeg skal vike unna dette forumet

Var en båtutstyrsbutikk som hadde tilbud på en dab-radio nå men husker ikke hvilken. Har god erfaring med Sony marine høyttalere.

Jeg har bestilt mArinespiller og høyttalere på ebay nå. Pyle marine med USB og aux, men ikke dab. Betalte 700 inkl frakt for alt!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Hei og gratulerer med en praktisk og god båt! :)

Faren min har en Alicraft 16 med evinrude 50 VRO som han har vært strålende fornøyd med i mange år. Den har blitt brukt som altmulig-båt på hytta på sørlandet og har dermed blitt utsatt for mye forskjellig farvann.

Hvordan man oppfatter båtens sjøegenskaper har jo også mye med hva man er vant til fra før av. Den har ihvertfall aldri vært noe spesielt dårlig til å takle sjø i våre øyne og er veldig praktisk innredet med plass til mange på få fot. Planer lett gjør den også.

Alt i alt en god båt til en billig penge. Det fins nok båter som takler sjøen enda bedre, men det viktigste er jo tross alt at DU er fornøyd;)

Mvh Tomzern

Redigert av tomzern (see edit history)

http://www.ebay.com/itm/150968544793

her er den.. vet ikke hvor bra høyttalerene er.. de er ikke av de dyreste.. men nesten garantert bedre enn det jeg har.. håper det er bare plug and play også:)

Spilleren ser bra ut på papiret hvertfall.. mangler bare DAB, men jeg hører stort sett på egen musikk..Om høyttalerene er dårlige får jeg sikkert noen hundre for dem..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

• 2 uker senere...

Da er anlegget montert og testet. Kvalitetsfølelsen er ikke stor. Mye plast.. Lyden er helt grei. Bedre enn det gamle, som var målet. Bra til prisen synes jeg.

En ting jeg hadde oversett at at jeg bestilte en spiller uten cdspiller. Bare radio og div lyd-innganger. Greit nok da jeg ikke bruker cd i båt, og spilleren ble veldig lett uten dette. Så jeg er greit fornøyd uten at den akkurat dro skinnet av pølsa;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...