boston whaler 17 Startet 18.Juni.2013 Del på Facebook Startet 18.Juni.2013 hei har skal kjøpe båt til max 45 har sett på (SCAND Formel 21 GT1997) å en (puma 420 2001) noen erfaringer eller tips til andre båter. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Hva skal du bruke båten til? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
boston whaler 17 Svart 19.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 (redigert) i grunn til å bare cruise med :) Redigert 19.Juni.2013 av boston whaler 17 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Det blir jo et alt for generelt spørsmål. Jeg har begynt å skrive litt generelle tanker rundt båtkjøp på http://www.baatwiki.no/wiki/Kj%C3%B8p_av_b%C3%A5t Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
janmar Svart 25.Juni.2013 Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 Det blir jo et alt for generelt spørsmål. Jeg har begynt å skrive litt generelle tanker rundt båtkjøp på http://www.baatwiki.no/wiki/Kj%C3%B8p_av_b%C3%A5t Hei tobixen Tusen takk for flott wiki-notat. Viktige ting å tenke gjennom FØR man kjøper båt. Jeg er i 2-3 av disse fasene nå. Som potensiell førstegangskjøper. For mitt vedkommende, som er vokst opp i båt, og som har hatt aktivt, men rolig friluftliv på sjøen som drivkraft og motivasjon i mørke vintermåneder, startet det med en form for "sorgprosess". Båten jeg har har lært alle sjølivets gleder i gjennom 25 år, skulle selges ut av familien. Men nå som den er solgt, er jeg også blitt VELDIG klar på at jeg ikke kan tillate overfor meg selv at denne livsstilen, og form for livskvalitet og motivasjon, skal dø ut i meg. Så noe godt kom det ut av denne prosessen. Ikke minst med tanke på å kjenne sine egne begrensninger og se mulighetene. Så for mtt vedkommende, er det ei enkel og rimelig snekke som er tingen. Sjøen og skjærgården er den samme, enten man har båt til 20.000 eller 500.000. Men jeg trives best i 20.000-klassen. Jeg kjenner ganske mange av de snekketypene som florerte på 80-tallet. Men har minimalt greie på motorer. Og det er jo en ganske vesentlig del, for å ha glede av båtlivet. Vil jo helst ikke stoppe på annenhver tur. Man kan jo få sent 70-talls- tidlig 80-talls-snekker med overnattings og kaffekokingsmuligheter ganske rimelig for tiden. Men 30-35 år gamle dieselmotorer av ulik størrelse, kan jo være ganske lunefulle. Så jeg vil bli glad for tips om det er spesielle motorer som trenger mer motor-kompetanse enn andre. Jeg er redd jeg ødelegger mer enn jeg reparerer, om jeg begynner å skru på noe sjøl. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.