KongKing Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Last ned en ny oppdatering via app store kanskje KongKing? Har slettet og lastet ned på nytt. "Purchased" betyr jo kjøpt, så da burde jeg jo hatt det.... Er det en aktiviseringsgreie i menyen noe sted? Kk Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 (redigert) KongKing..kjøp tillegsprodukt under upgrades & apps i menyen inne i navionics .. jeg har kjøpt nav modul, advanced map options og autorouting.. Burde fungere da. Redigert 20.Juni.2013 av jazzmatazz (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 (redigert) KongKing..kjøp tillegsprodukt under upgrades & apps i menyen inne i navionics .. jeg har kjøpt nav modul, advanced map options og autorouting.. Burde fungere da. Finner ingen updates inne i menyen til Navionics Europe HD. Jeg har forsøkt å avinstallere og reinstallere Navionic appen, men finner ingen ting under meny, settings eller route. Men går jeg til http://navionics.com finner jeg nevnte update (Nav Module) under 1.000,000 Apps upgrades, men den er bare for Ipad og Iphone. Håper snart å se samme updgrade for Android tabs ? P.S. Fant nettopp ut under FAQ at Nav Modulen ikke er for Android, "yet," Men ingen ting om eventuelt når. Redigert 20.Juni.2013 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 KongKing..kjøp tillegsprodukt under upgrades & apps i menyen inne i navionics .. jeg har kjøpt nav modul, advanced map options og autorouting.. Burde fungere da. Det er jo nettopp det jeg prøver på. Er i upgrades og apps-menyen i Navionics men når jeg trykker på "35 kr" og install så kommer melding: "Purchased" opp.... Har prøvd å kjøpe alle 3 upgrades, men det skjer det samme på alle... Får kanskje sende dem en mail. Mvh KK Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Høres ut som du gjør det riktig KK. Du får ikke muligheten til automatic route når du trykker på route? Du får bare prøve svenskemetoden en gang til da med å slette alt og reinstallere. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Jeg får til autorutene noen ganger og andre ganger legger den bare opp en knallrød strek tvers over land og advarseler etc. Er ikke kar om å øyne hvilke betingelser/regler som ligger til grunn for når appen vil lage autorute og når den ikke vil. Virker litt tilfeldig, men det er det neppe/ikke. Noen som har funnet en beskrivelse fra Navionics på disse reglene? Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
jeb Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 har innstalert det som kan installeres, men enda velger den rute over land er det noe jeg gjør galt. er det noen andre som kan prøve og legge en rute fra skjærhalden til strømstad og se om dere får det til,min går over stokk og stein, gjelder både ihpone og padda. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Har testet litt og er litt usikker. Syns den kliner seg unødvendig nær land hist og pist, og en rute tvers gjennom Rakkebåene uten advarsel syns jeg er veldig rart... Som et hjelpemiddel helt ok, men om den tas i bruk av noen som trenger det fordi de ikke har kunnskap nok til å legge opp rute selv så syns jeg den er litt skummel. Men alt i alt syns jeg den gjør livet lettere. Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 20.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 har innstalert det som kan installeres, men enda velger den rute over land er det noe jeg gjør galt. er det noen andre som kan prøve og legge en rute fra skjærhalden til strømstad og se om dere får det til,min går over stokk og stein, gjelder både ihpone og padda. jeb Padda la fort opp en rute - selv om jeg nok ville valgt en annen rute enn denne. Slik ser den ut: MorMajor-bloggen Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Laguna25 Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Hei Har ikke noe automatisk valg for rute på min pad, må vel prøve å innstallere dette en gang til eller er det Noe i oppsettet Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 21.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Det er et lite tilleggsprogram som koster 35 kroner. Velg meny, deretter Upgrades & Apps - og velg Autorouting. MorMajor-bloggen Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Jmek1 Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Denne funka dårlig. Skulle vært valg om korteste/innaskjærs/utaskjærs. Legger rutene utaskjærs, det er iallefall ikke der jeg vil vanligvis. Unngår f.eks stjernøybrua i mandal som er ca 30m høy. Kan ikke se noe bruksområde for denne updaten så langt... Sitér dette innlegget Link to post
Laguna25 Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Det er et lite tilleggsprogram som koster 35 kroner. Velg meny, deretter Upgrades & Apps - og velg Autorouting. MorMajor-bloggen Har kjøpt disse tilleggsprogram men det står purchased og ingen ting skjer, Da må en vel slette fra pad'en og innstallere på nytt. Kan ikke finne noe under innstillinger om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Ikke rart min autoroute ikke fungerte ilfredstillende... Dybden på båten stod til 10m, og ikke 1m Men det jeg holder på med nå, er Son - Tønsberg... Da legger den ruta om Vrengen pga broen i kanalen, men denne åpnes jo.... Burde vært mulig å overstyre, eller bytte mellom auto, og manuell underveis i planlegging. Blir litt tungvindt å lagre, editere i manuell modus, lagre, editere i automatisk modus igjen. Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Uansett hvor jeg legger ruten og det er en bro, så unngår det denne. Er det ikke noe utvei å gå så jeg må gå via en bro får jeg en rød strek. Finnes det noen plass å justere seilingshøyde? Hvis ikke er jo appen totalt ubrukelig! Sitér dette innlegget Link to post
Sverre--- Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 KongKing..kjøp tillegsprodukt under upgrades & apps i menyen inne i navionics .. jeg har kjøpt nav modul, advanced map options og autorouting.. Burde fungere da. Det er jo nettopp det jeg prøver på. Er i upgrades og apps-menyen i Navionics men når jeg trykker på "35 kr" og install så kommer melding: "Purchased" opp.... Har prøvd å kjøpe alle 3 upgrades, men det skjer det samme på alle... Får kanskje sende dem en mail. Mvh KK Har nøyaktig samme problem som deg KK. Har siste oppdatering av både Navionics og iOS på padda. Forsøkt sletting og reinstallering, men med samme resultat :( Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Er draught dybde på båten da? Min fungerte da jeg satte den på 1 meter isteden for 10:) funker bra:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
KongKing Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Står på 1 meter Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Etter hva jeg kan se vil Horten VTS bli svært bedrøvet hvis man følger denne app'en. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Dette har vel ingenting med innstillinger i Navionics å gjøre men med betaling. Enten er det da at du har "ikke kjøp i programmer" aktivert under begrensninger på padda/iphonen, eller så er det noe med kontoen i iTunes, feks at kortet som ikke er registrert ikke funker eller noe. Kan vel teoretisk være at du ikke har nettforbindelse også? Mest trolig er den stengt for kjøp i programmer, pleier å være smart om unger bruker padda/iphonen. (8 åring klarte å bruke 7900,- inni et barnespill hos oss...., Apple kan være glad vi fikk pengene igjen). Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Jeg bruger denne app på en anden måde end flere herinde, tror jeg. Jeg sætter ikke bare start- og slutrunde og lader så app'en udregne ruten. I stedet sætter jeg startpunktet og herefter en række nøgle-waypoints langs ruten. App'en udregner så ruten mellem disse nøglepunkter. På den måde kan jeg styre ruten. Om jeg fx skal gå udenskærs eller indenskærs, på den ene eller anden side af øen mm. Og det er meget lettere end at sætte alle waypoints selv. Til sidst gennemgår jeg ruten og flytter waypoints manuelt så jeg får ruten som jeg vil have den. I øvrigt ville jeg som sagt aldrig sejle efter denne app - autoroute eller ej. Jeg bruger den kun til at finde vejen og udregne distance, fartstid og omtrentligt brændstofforbrug. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Takk takk! Det var sperret for kjøp i program. Nå funker det, men jeg får "hasardiøs rute" selv om jeg lager start og stopp i en 500 m lang rute midtfjords.... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Husk at ændre dybgang i settings... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Enig med deg Major A i hvordan den bør brukes. En god hjelper men hovedruta må man lage selv. Sitér dette innlegget Link to post
PandaPP Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Er det mulig å utveksle ruter mellom to padder og evt. korleis? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.