Jump to content

Forslag til Havner og diesel, mellom Florø og Grimstad

Puffen

Recommended Posts

Dette har sikkert vært beskrevet i diverse tråder før, men fant ikke noe komplett. Så derfor spør jeg alle dere som kjenner vår vakre kyst.

Hvilke havner bør jeg besøke på denne reise, og hvem tilbyr rimligste diesel. Ned til Florø har jeg bra kontroll, men videre er ukjent terreng med båt.

Et litt blandet mannskap, med forskjellige preferanser, men jeg tror det er best å finne de havnene som passer best for min 14 årige datter. Dvs. steder der det finnes noe

Og vi nevner i fleng noen alternativer.

Askvoll, Hardbakke, Skjerjehamn i S&F. Kjelstraumen eller kanskje en avstikker inn slusen til Lindås Brygge.

Bergen, men vær obs på høy partyfaktor særlig torsdag-søndag. alternativt Strusshamn på Askøy, da er du også nær Skarholmen der de for tiden selger diesel for 8,37.

Bekkjarvik på Austevoll, Leirvik på Stord, eller Espevær. Er ikke så godt kjent på Haugalandet. Stavanger eller roligere Tananger som er mer i "leden".

Liker ellers Farsund og Mandal godt.

14 år, ja; da er det vel Bergen, Haugesund, Egersund, Farsund, Mandal og Kristiansand før Grimstad. :-)

Velger du imidlertid det som er mer spennende, så foreslår jeg:

- Bekkjarvik i Austevoll

- Skudesneshavn på Karmøy eller Kvitsøy

- Egersund (holder på den)

- Farsund (holder på den)

- Kristiansand......

mvh Bergen Dørk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...