Dragedreperen II Startet 20.Juni.2013 Del på Facebook Startet 20.Juni.2013 Heisann Har hørt at det er tradisjon for en felles årlig båtkortesje St.Hansaften i området Tønsberg / Nøtterøy. Når og fra hvor ? Er det kommende søndag da, eller nærmeste lørdag ? Sitér dette innlegget Link to post
JWi Svart 20.Juni.2013 Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 Båtkortesjen for Nøtterøy starter vel kl 18:00 ved Barneskjær hvis jeg ikke husker feil. Sitér dette innlegget Link to post
Dragedreperen II Svart 20.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 Akkurat. Det er på østsiden av Nøtterøy så vidt jeg vet. Er det da bare èn kortesje, eller finnes det èn for Nøtterøy og èn for Tønsberg ( siden du referer til "Båtkortesjen for Nøtterøy.." ? Vet du noe om ruta den er tiltenkt ? ' - Det er første sommeren vår her i Vestfold, så jeg må spørre litt.. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Rainbow Svart 20.Juni.2013 Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 Er båtkortesje der de henger båtene sammen (ikke vært med der, men har forstått det slik at det er sånn det praktiseres der) i Tønsberg/Nøtterøy og det er en samlet kortesje, det er også kortesje i Sandefjord der alle båtene går fritt etter Hvalfangstskuta. Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
JWi Svart 20.Juni.2013 Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 Jeg vet ikke hvor den ender, men jeg tror kortesjen er felles for Nøtterøy/Tønsberg.Det har også pleid å være en i "Tønsbergfjorden" (Vestfjorden) som starter i Melsomvik og går ut til Bogen. Er båtkortesje der de henger båtene sammen (ikke vært med der, men har forstått det slik at det er sånn det praktiseres der) i Tønsberg/Nøtterøy og det er en samlet kortesje, det er også kortesje i Sandefjord der alle båtene går fritt etter Hvalfangstskuta. Det er endel båter som henger sammen, men mange kjører "alene" også. Det gjelder både i Tønsberg og Sandefjord. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Rainbow Svart 20.Juni.2013 Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 I Sandefjord er det vel en maks 2-3 båter som henger sammen, har sjelden sett mer en kanskje to slike par som henger seg sammen og jeg har deltatt i kortesja i Sandefjord de siste 13 årene. Uten å ha sett det har jeg hørt at opptil 15 båter henger seg sammen i Tønsbergkortesja. Så en viss forskjell er det jo. Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
Dragedreperen II Svart 20.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 Okei, om jeg forstod dere korrekt er det antagelig slik at ; 1) Der er felles kortesje fra Barneskjær kl 18:00 på søndag ( St.Hansaften) - ikke lørdag. 2) Muligens også kortesje fra Melsomvik samme tid / dag. 3) i alt. 1) er det usikkert hvor denne 'ender' :-) I alt. 2) antas denne ende i Bogen. Takk for svar så langt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 20.Juni.2013 Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 Båtkortesjen som starter ved mellom Barneskjær og Knarberg båthavn, går videre ut Bjerkøy-sundet, forbi Arås båthavn, og ender vanligvis ved utgangen av Bjerkøysundet, syd for Bjerkøy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.