eiaro Startet 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2013 Jeg tenker på å bygge på en sjøvannskran på kjølekretsen før grovfilteret siden det ikke er noe fra før. I tillegg vil jeg legge opp en ekstra tilkobling for ferskvann slik at jeg kan flushe systemet med å koble på en slange inni båten. Men, båten er 10 mil herfra og jeg tenkte å handle inn i løpet av uka for å montere i helgen. Er det noen som kan hjelpe med slange dimensjonene jeg trenger og om det evt er mulig med rørkuplinger? Tøft om noen har gjort noe lignende og vil dele!! :) Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Har en Mercruiser 4,2 dtronic 250 som jeg har gjort akkurat det du planlegger for etpar år siden. Rørkoblingene mener jeg var 1 1/4" , slangen er ca 38mm.Det gikk med litt rørdeler, men nå har jeg en standard Gardena hurtigkobling som jeg kobler ferskvannet inn på og åpner kranen før jeg setter på fullt trykk, starter motoren og stenger bunnkranen. Eneste problemet er at motoren krever mer vann enn bryggeslangen klarer å levere. Men jeg får iallefall spylt med ferskvann med jevne mellomrom. Nokså praktisk hvis du vil kjøre systemrens på sjøvannsiden også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.