Jump to content

Mercruiser D4.2L/220 sjøvannsslange dimensjon

eiaro

Recommended Posts

Jeg tenker på å bygge på en sjøvannskran på kjølekretsen før grovfilteret siden det ikke er noe fra før. I tillegg vil jeg legge opp en ekstra tilkobling for ferskvann slik at jeg kan flushe systemet med å koble på en slange inni båten.

Men, båten er 10 mil herfra og jeg tenkte å handle inn i løpet av uka for å montere i helgen. Er det noen som kan hjelpe med slange dimensjonene jeg trenger og om det evt er mulig med rørkuplinger? Tøft om noen har gjort noe lignende og vil dele!! :)

Har en Mercruiser 4,2 dtronic 250 som jeg har gjort akkurat det du planlegger for etpar år siden. Rørkoblingene mener jeg var 1 1/4" , slangen er ca 38mm.Det gikk med litt rørdeler, men nå har jeg en standard Gardena hurtigkobling som jeg kobler ferskvannet inn på og åpner kranen før jeg setter på fullt trykk, starter motoren og stenger bunnkranen. Eneste problemet er at motoren krever mer vann enn bryggeslangen klarer å levere.

Men jeg får iallefall spylt med ferskvann med jevne mellomrom.

Nokså praktisk hvis du vil kjøre systemrens på sjøvannsiden også.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...