Sailor75 Startet 20.Juni.2013 Del på Facebook Startet 20.Juni.2013 Hei. Har en stk ødelagt VHF ombord, kan sende men ikke motta. Må kjøpe ny tenker jeg, er det noen som har erfaringer innen dette? Hvor mye skal man legge i? AIS sender/ mottaker? Sitér dette innlegget Babord side til kai!!! Sjømannen ber ikke om medvind. Han lærer seg å seile. Link to post
Stella Polaris Svart 20.Juni.2013 Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 Utgangspunktet er at VHF-radioen er et grunnleggende sikkerhetsutstyr. Sats på et merke som har seriøs importør og et forhandlernett som har peiling på det de driver med. Mitt valg ble Lowrance som i tillegg har fm-radio og med utvendig høyttaler for tåkelur og PA-funksjon. Jeg henter posisjon fra et Lowrance HDS 10 multiapparat (NAV,dybde og radardisplay) skulle jeg kjøpt ny radio nå ville jeg gått for et VHF-apparat med innebygd GPS slik at automatisk nødsending med posisjon kan gå uavhengig av NAV-instrumentet. Jeg vurdere de fleste kjente VHF-merkene som teknisk er ganske likeverdige, - men jeg kan ta feil. Det kommer nok flere vurderinger etterhvert. Mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.