Jump to content

Rust i vannutskiller. Hvor kommer det fra ?


Gunda

Recommended Posts

Hei !

Hver gang jeg drenerer vannutskilleren kommer det noen dråper som ser ut som rustvann, og som legger seg i bunnen av den dieselen jeg tapper ut. Er ikke dieseldyr. Tanken er av plast. Har hatt dette i ca. 1 år, og det ser ikke ut for at det blir bedre. Hvor i all verden kan det komme fra ?? Noen tips ? Jeg bruker VP's tilsetningsstoff og enkelte ganger Bio Protect. Kan det være at disse blander seg med eventuelt vann, og legger seg på bunnen av tanken og kommer opp som "rustvann" ?? Sikkert noen som har et tips eller 2 !

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg har selv sett dette ved flere annledninger, uten å gjort meg noen store tanker om det egentlig.

Men om du har plast tanker og den lille stål piecen/ rørstubben i filteret ditt ikke avgir noe rust må vell neste stopp i etterforskningen bli bunkerstankene på fyllestasjonen din ?

 

Tror det er flere marinaer/bunkringsstasjoner langs kysten som har tanker av ymse kvalitet.

 

larss

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...