Gunda Startet 21.Juni.2013 Del på Facebook Startet 21.Juni.2013 Hei ! Hver gang jeg drenerer vannutskilleren kommer det noen dråper som ser ut som rustvann, og som legger seg i bunnen av den dieselen jeg tapper ut. Er ikke dieseldyr. Tanken er av plast. Har hatt dette i ca. 1 år, og det ser ikke ut for at det blir bedre. Hvor i all verden kan det komme fra ?? Noen tips ? Jeg bruker VP's tilsetningsstoff og enkelte ganger Bio Protect. Kan det være at disse blander seg med eventuelt vann, og legger seg på bunnen av tanken og kommer opp som "rustvann" ?? Sikkert noen som har et tips eller 2 ! Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 21.Juni.2013 Del på Facebook Svart 21.Juni.2013 Jeg hadde samme med en gammel vannutskiller. Når jeg åpnet den var den full av rust inne i aluminiumshuset. Jeg skiftet den ut til en kombinert utskiller/filter. Sitér dette innlegget Link to post
Gunda Svart 21.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2013 Takk, men eg HAR kombinert filter/vannutskiller. Håper på flere kommentarer ! Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 21.Juni.2013 Del på Facebook Svart 21.Juni.2013 Hei Jeg har selv sett dette ved flere annledninger, uten å gjort meg noen store tanker om det egentlig. Men om du har plast tanker og den lille stål piecen/ rørstubben i filteret ditt ikke avgir noe rust må vell neste stopp i etterforskningen bli bunkerstankene på fyllestasjonen din ? Tror det er flere marinaer/bunkringsstasjoner langs kysten som har tanker av ymse kvalitet. larss Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Juni.2013 Del på Facebook Svart 21.Juni.2013 Jeg ville sjekket tanken min om jeg hadde oppdaget dette. Har du mannlokk er det en enkel sak å gjøre Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.Juni.2013 Del på Facebook Svart 21.Juni.2013 Bunkersanlegg over det ganske land kan bidra med slik. Har opplevd det av og til. Har du fått en slant rust fra bunkers ombord så kan det ta tid å bli kvitt det. Men eg ser ingen fare i det så lenge filter er montert :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.