Jump to content

lekker mellom turbo og eksosmanifold volvo penta 41


geggen20

Recommended Posts

Eg har noen problemer med eiringer i vannkanalene på eksosmanefoil flens til turbo slik att orginal volvo penta 41 pakning ikke tetter der.

 

Det er litt vanskli å få freset flensen siden ingen har maskiner her i området som man kan stille inn.

Er det noen som har noen tips om noen andre pakninger man kan bruke? som tetter på litt mer ujevne flater.

 

Vet om en fyr som brukte klingeritt pakning dette fungerte vist bra

 

Noen som har noen tips?

Link to post
Share on other sites

Eksosmanifoilene til Volvo Penta fra en tid tilbake var det omentrent like sjøvannsbestandige som sukkerspinn.

Som "nødreparasjon" kan du fint lage deg en pakning av Klingeritt, og kanskje litt Gun Gum der det er dypest groper. Men som permanent reparasjon vil jeg ikke gå god for det. Men du kan sikkert få mange timer ut av den, frem til du får manifoilen på land og kan få reparert den.

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...