Sabben77 Startet 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2013 Har skuten min på slipp for bunnsmøring og anodebytte og oppdaget i denne sammenheng hvorfor motoren bruker kjølevann. (ferskvannskjøling med kjølesløyfe) Den lekker altså i gjennomføringen når motoren blir varm og termostaten åpner, ikke mye, men noen dråper. Har inntrykk av at dette er en omfattende jobb og skifte ut, da gjennomføringen går gjennom både hud, spant og garnering. Kom inn på tanken og montere radiator med kjølevifte for dermed og kunne fjerne kjølesløyfen. Noen som har erfaringer med dette? Maskinen er en GM Detroit v8 på 246 hk. Takker for innspill! Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 (redigert) Hva slags metall er det på sløyfen/gjennomføringen ? Redigert 21.Juni.2013 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sabben77 Svart 21.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 regner med det er bronse. Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Husk at du trenger en relativt kraftig radiator til den motoren. Pluss at du trenger et ganske stort luftinntak og uttak fra maskinrommet. Du klarer deg ikke med en liten bilradiator. :) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Bøljan Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Bronse kan sølvloddes. Og som mtu: skriver så trenger du en rimelig stor radiator for å gjøre samme kjølejobben. Og du verden så mye varmlulft du må bli kvitt, spesielt på sommerstid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.