tobixen Startet 20.Juni.2013 Del på Facebook Startet 20.Juni.2013 Jeg har foreløbig nesten ikke seilt alene etter at jeg kjøpte meg båt sørpå, men nå som jeg har en gjest fra spania på båten har jeg fått høre at det nesten er umulig å reve eller ta ned storseilet dersom man er alene og det blåser litt - båten søker seg hele tiden vekk fra vindøyet. Merkelig, det skal jo være motsatt ...(og forøvrig har jeg faktisk et revnet storseil i Tromsø ... men orker ikke å få det sendt nedover) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Erik Svart 20.Juni.2013 Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 (redigert) Hvis du har autopilot og single line reef er det enkelt å reve store alene.. Har du ikke single line er det nok litt verre, og uten autopilot er nesten alt vanskelig singlehanded.... Redigert 20.Juni.2013 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
grawis Svart 20.Juni.2013 Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 Er på aleneseiltur fra Bergen, er kommet til Møre nå, har gått helt fint så langt. I går seilte jeg med spinnaker også, det meste går hvis man bare har tenkt gjennom arbeidsoppgavene før man setter i gang. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 20.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 Hvis du har autopilot og single line reef er det enkelt å reve store alene.. Båtselger sa at han ikke hadde fått autopiloten (som sikkert er fra 1978) til å virke, og førstestyrmann (gjesten min fra spania) mente at gjenstanden uansett hørte mer hjemme på et museum enn i en båt, så den er delvis kassert nå (jeg legger den vel ut på "gi-bort" på finn i en tid før jeg endelig dumper den i en søppelkasse for brukt elektronikk). Autopiloten jeg hadde på båten i Tromsø har jeg fått sendt nedover, den har kommet til Oslo nå, så forhåpentligvis får jeg den opp ila helga. Autopilot er noe jeg savner veldig. Det er som du er inne på ikke bare snakk om komfort, men vel så mye sikkerhet. Kommentar fra moderator: Disse innleggene er skilt ut fra et emne som ble slettet pga annonsepreg. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.