Jump to content

Vann bag - type stor, noen som vet hvor få tak i?

NorSiglar

Recommended Posts

Eg er gardbrukar eg då, i tillegg til å vera båtbrukar.

Såg innlegget ditt om vann bag, det var ein artig måte å løyse problemet på synest eg.

Så til saka. Eg fekk i si tid mjøl i storsekk, det som var fint med dei sekkene var at dei hadde ei tappepølse i botn av sekken, tenkte at det hadde vore ei god løysing når vatnet skulle ut att..... kunne sett klammer på ei stor kran i den tappepølsa under og vips så hadde du ein effektiv løysing på å få ut att vatnet og.

Når det gjeld vasstett og vasstett fru blom det har eg ikkje prøvd, men det er eit lita plastinne innvendig, ellers er sekken av vevd plast med solide løftestroppar oppe (4stk) og den har også mogleghet til å snøre sammen oppe.

Skal prøve å ta bilete av sekken iløpet av dagen her om det er interesant. :seeya:

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Heisan, Har brukt big bags av flere kvaliteter (inklusive de fra Monter og typen med plast beleg på insiden og tappe pølse i bunnen) og ingen av dem er tette nok til å holde vann (liker ikke helt tanken på at den tømmer seg av seg selv når jeg er halvegs under brua :-)

Har en bensindreven pumpe i dag som fyller tanken med vann og bare åpner tappekrana i bunn når jeg er under brua.

Ok! Merkelig. De har her i distriktet blitt brukt til å heve ting fra havbunnen. 7stk på en gang for å få opp en traktor som gikk igjennom isen og ned på 37m dybde.

Er redd slike vannbagger som du tenker på blir fryktelig dyre. Og de tar faktisk litt plass, siden de er vanskelige og komprimere skikkelig, da de inneholder store stropper og er laget av solid gummi/plastmateriale.Jeg ville kanskje ringt Waterweights (tror de heter det) i Bergen, og hørt om de har noen brukte for salg.

Heisan, Har brukt big bags av flere kvaliteter (inklusive de fra Monter og typen med plast beleg på insiden og tappe pølse i bunnen) og ingen av dem er tette nok til å holde vann

Då er nok dei eg har av den typen, virkar ikkje som dei er lagd for å halde på vatn veeeldig lenge.

(liker ikke helt tanken på at den tømmer seg av seg selv når jeg er halvegs under brua :-)

Hehe, uups nei det er ikkje noko greitt scenario. Er vel nokre eksempel på korleis det kan gå om ein ser på you-tube.

Du bør nok vera sikker på patenten.

Ser problemet med å ha ein slik palletank ståande på dekket midt i utsikten også, får håpe du finn sikre løysingar på problemet. :seeya:

Ok! Merkelig. De har her i distriktet blitt brukt til å heve ting fra havbunnen. 7stk på en gang for å få opp en traktor som gikk igjennom isen og ned på 37m dybde.

Er redd slike vannbagger som du tenker på blir fryktelig dyre. Og de tar faktisk litt plass, siden de er vanskelige og komprimere skikkelig, da de inneholder store stropper og er laget av solid gummi/plastmateriale. Jeg ville kanskje ringt Waterweights (tror de heter det) i Bergen, og hørt om de har noen brukte for salg.

Det må då vera ein fin patent http://www.waterweights.no/ ,dei bygger iallefall ikkje så mykje i høgda om dei er tomme, som ein palletank.

Dei ser no veldig solide ut.

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Må være lett å fylle og tømme, og mange små fungerer dårlig. Om en ikke heiser opp en og en da. Og det er lit upraktisk.

Airbagene for å løfte ting, usikker på om de tåler å bli brukt motsatt vei. Når de fylles med vann. Evt hvor enkle de er å få tømt når en skal ha vannet ut igjen. Men likte ideen...

• 4 år senere...
Guest Avmønstret#

Du bruker en sånn industriell 1000 liter i dag, men du fyller vel neppe opp og henger 1000 kg i masta ;-) Så hvor mange kilo har du faktisk bruk for?

Om det er en fast broplassering, kan det være et alternativ med en moring som du sveiver opp og bruker for å så dumpe i sjøen med bøye når du er forbi brua?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...