NorSiglar Startet 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2013 Er det noen her inne som vet hvor en kan få tak i vannbagger, noe tilsvarende av de de bruker til å teste kraner og løfte utstyr med? Trenger å ha noe vekt i masta når jeg passerer under en bro, men greit å kunne pakke vekta bort enkelt også.. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Må du ha slagside for å komme under brua? Sitér dette innlegget Link to post
NorSiglar Svart 23.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Jupp. Må ha slagside for å komme under brua gitt, Bruker en 1000liters vanndunk i dag, men den kan ikke legges sammen :-) Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 De sekkene man får på Monter o.l. med sand er jo vanntette, og kan sikkert fungere. De er nok over 1000L, men vet ikke om man får fylt de helt opp med vann, uten hjelpemiddel, hvordan fyller du dunken idag? Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
dvil Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 (redigert) eller her kanskje? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=41365715&searchQuery=storsekk http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=41441099 Redigert 23.Juni.2013 av dvil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 (redigert) Eg er gardbrukar eg då, i tillegg til å vera båtbrukar. Såg innlegget ditt om vann bag, det var ein artig måte å løyse problemet på synest eg. Så til saka. Eg fekk i si tid mjøl i storsekk, det som var fint med dei sekkene var at dei hadde ei tappepølse i botn av sekken, tenkte at det hadde vore ei god løysing når vatnet skulle ut att..... kunne sett klammer på ei stor kran i den tappepølsa under og vips så hadde du ein effektiv løysing på å få ut att vatnet og. Når det gjeld vasstett og vasstett fru blom det har eg ikkje prøvd, men det er eit lita plastinne innvendig, ellers er sekken av vevd plast med solide løftestroppar oppe (4stk) og den har også mogleghet til å snøre sammen oppe. Skal prøve å ta bilete av sekken iløpet av dagen her om det er interesant. Redigert 23.Juni.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
NorSiglar Svart 23.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Heisan, Har brukt big bags av flere kvaliteter (inklusive de fra Monter og typen med plast beleg på insiden og tappe pølse i bunnen) og ingen av dem er tette nok til å holde vann (liker ikke helt tanken på at den tømmer seg av seg selv når jeg er halvegs under brua :-) Har en bensindreven pumpe i dag som fyller tanken med vann og bare åpner tappekrana i bunn når jeg er under brua. Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Ok! Merkelig. De har her i distriktet blitt brukt til å heve ting fra havbunnen. 7stk på en gang for å få opp en traktor som gikk igjennom isen og ned på 37m dybde. Er redd slike vannbagger som du tenker på blir fryktelig dyre. Og de tar faktisk litt plass, siden de er vanskelige og komprimere skikkelig, da de inneholder store stropper og er laget av solid gummi/plastmateriale.Jeg ville kanskje ringt Waterweights (tror de heter det) i Bergen, og hørt om de har noen brukte for salg. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
M/B Nordheim Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 (redigert) Heisan, Har brukt big bags av flere kvaliteter (inklusive de fra Monter og typen med plast beleg på insiden og tappe pølse i bunnen) og ingen av dem er tette nok til å holde vann Då er nok dei eg har av den typen, virkar ikkje som dei er lagd for å halde på vatn veeeldig lenge. (liker ikke helt tanken på at den tømmer seg av seg selv når jeg er halvegs under brua :-) Hehe, uups nei det er ikkje noko greitt scenario. Er vel nokre eksempel på korleis det kan gå om ein ser på you-tube. Du bør nok vera sikker på patenten. Ser problemet med å ha ein slik palletank ståande på dekket midt i utsikten også, får håpe du finn sikre løysingar på problemet. Ok! Merkelig. De har her i distriktet blitt brukt til å heve ting fra havbunnen. 7stk på en gang for å få opp en traktor som gikk igjennom isen og ned på 37m dybde. Er redd slike vannbagger som du tenker på blir fryktelig dyre. Og de tar faktisk litt plass, siden de er vanskelige og komprimere skikkelig, da de inneholder store stropper og er laget av solid gummi/plastmateriale. Jeg ville kanskje ringt Waterweights (tror de heter det) i Bergen, og hørt om de har noen brukte for salg. Det må då vera ein fin patent http://www.waterweights.no/ ,dei bygger iallefall ikkje så mykje i høgda om dei er tomme, som ein palletank. Dei ser no veldig solide ut. Redigert 23.Juni.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
eMTea Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Ja de er knallfine de, leier av for last tester og slikt i jobb med gjevne mellomrom, men bare prisen på leie pr. døgn får meg til å bekymre meg for kjøpesummen ;) Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
NorSiglar Svart 23.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Rundt 30 båtlapper pluss moms for en 1000 liters sak fra Waterweights. Men det var vel for en sertifisert en :-) ... Får se hva den lokale seilmakeren kan få til til vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
runem Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 kan en løftebag gjøre nytten? http://www.amronintl.com/commercial-diving-equipment/tools/underwater-lift-bags.html Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Genialt forslag! Litt annen pris ja :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Roger jo Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 (redigert) Hva med Tabernaklet system som her, genialt en blokk to stag med hengsle og hengsle på maste-foten. Så tilter en masta akterover. Redigert 23.Juni.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Treskallen Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Denne typen må vel en kunne bruke http://www.seatronic.no/vvs-fleksible-vanntanker-c-53_324/plastimo-fleksible-vanntanker-p-1885 Sitér dette innlegget Alle gode ting er tre Link to post
eMTea Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Trenger bare 5 av de største da ;) Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
NorSiglar Svart 23.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Må være lett å fylle og tømme, og mange små fungerer dårlig. Om en ikke heiser opp en og en da. Og det er lit upraktisk. Airbagene for å løfte ting, usikker på om de tåler å bli brukt motsatt vei. Når de fylles med vann. Evt hvor enkle de er å få tømt når en skal ha vannet ut igjen. Men likte ideen... Sitér dette innlegget Link to post
BRIAN S Svart 11.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2017 water weights scan as www@wws.no Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2017 Du bruker en sånn industriell 1000 liter i dag, men du fyller vel neppe opp og henger 1000 kg i masta ;-) Så hvor mange kilo har du faktisk bruk for? Om det er en fast broplassering, kan det være et alternativ med en moring som du sveiver opp og bruker for å så dumpe i sjøen med bøye når du er forbi brua? Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 11.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.