Laaars Startet 22.Juni.2013 Del på Facebook Startet 22.Juni.2013 Hei, Skulle legge bunnstoff i dag og oppdaget en liten skade under båten, sannynligvis etter en liten grunnstøting i fjor sommer. Båten trakk ikke vann inn etter skaden. Jeg slipte rent her, og oppdaget noen små sprekker i glassfiber-laminatet samt at det hadde flist seg opp litt. Jeg blandet litt polyester og armerte dette med 1 - 2 lag glassfiberstrie noen av stedene hvor det var sprekker. Dette var kanskje ikke helt nødvendig, men better safe than sorry. Så nå skal jeg behandle dette, og har lest frem og tilbake og blir ikke helt klok. Jeg har tenkt følgende: 1) Prime med Jotun Antipest 2) Legge epoxysparkel over, slipe. 3) Mer Jotun Antipest 4) Jotun Racing bunnstoff Jeg har lest noen steder at man må legge eks. Jotun Topcoat eller ny Gelcoat før første lag Antipest. Stemmer dette? Eller kan jeg legge Antipest rett på glassfiber / polyesteren etter å ha mattslipt denne? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.Juni.2013 Del på Facebook Svart 22.Juni.2013 jeg ville kuttet ut første laget med antipest, heller sparklet med epoxysparkel og så på med antipest Når du slipte rent, da slipte du vekk all skadet og oppflist glassfiber? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Laaars Svart 22.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2013 (redigert) Hei, Det høres ut som en løsning jeg går for Ja, jeg slipte bort det som var løst og flisete. Så fylte jeg godt med polyester, for deretter å armere med vevd matte og mer polyester. Samme prosedyre jeg bruker når jeg reparerer vanntanker til brannbiler, og de holder da tett I dette tilfellet var det nok ingen fare for lekkasjer eller lignende, men som sagt... better safe than sorry! Det gir en bedre følelse når båten går på vannet! Redigert 22.Juni.2013 av Laaars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.