Jump to content

Engbo ankervinsj vil ikke slippe tauet ut


khh

Recommended Posts

Hei

Har en engbo ankervinsj som ikke vil slippe tauet ut. Slipper ca 5 cm og jeg hører bare en "dure" lyd. Har forsøkt å "mate" ut og da fungerer det fint, så det er ikke fastkjørt. Fungerer helt fint å kjøre ankeret opp igjen. Noen som vet hva som kan være feil?

 

mvh.

Knut

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ha kontorlert koblingene på elektor motoren. Jeg vet at på 230V motorer vil du få en dure lyd av at motoren ikke helt vil gå rundt da er det oftes at en av de 3 viklingene er ødelagt eller at en av tilkoblingene ikke er helt i horden/ i kontakt.

 

Det er verdt et forsøk :D

 

Lykke til

 

Svein Magne Risa

Link to post
Share on other sites

Der er en fjærbelastet taufører som klemmer tauet mot hjulet. Kan hende fjæra er litt for stram. Prøv med å trekke taufører bort fra hjulet. Da skal ankeret renne ut selv, etter at du har trykket på slipp ut knappen, men pass fingrene.

Ikke slakk fjæren på taufører før du er sikker på at dette er feilen. Blir fjæra for slakk vil ikke vinsjen dra ankeret inn igjen.

Redigert av hegra (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...