nordan family 27 Startet 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2013 Ref annen tråd så trenger jeg å få loddet et rør/rørkobling på motoren, hvor sølvlodding eller slaglodding er anbefalingen (hva er forskjellen på de?) Men hvem kan gjøre det på kort varsel (i løpet av uka) på strekningen Drammen-Oslo-Eidsvoll, alternativt enda lengre unna? Mulig et er helt opplagt, men dette har jeg ikke vært borti tidligere. Jeg trenger samtid å få laget et pakning, men jeg antar det er noe Tess kan gjøre? Skal tette for oljetrykket, så det overgår vel aldri 6 bar. Sitér dette innlegget Link to post
SulzerRTA Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Hei Er ikkje så god på definisjoner så fann ein definisjon i leksikonet. Hardlodding, slaglodding, lodding ved temperatur over 450 °C. Loddemetallet, som tilføres de flater som skal bindes sammen, er hardt og forholdsvis tungtsmeltelig. Hardlodding kalles også slaglodding, noe som indikerer at forbindelsen tåler slag. Når du skal sølvlodde er det viktig at kontakt flater blir godt reingjort (fjerner oksyd) og at du bruker fluss stoff for å hindre ny oksydasjon. Eklest er det om du har rør i muffe (pin og boks), men kan også lodde butt i butt. Det som er viktig er at avstanden mellom kontaktflatene er opp mot passtetning. Litt trening så e dette ein enkel og holdbar metode for å forbinde to metallflater. Uten erfaring så er det å anbefale eit rørleggerverksted for dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.