Jump to content

Er det mange som skal kjøre Telemarkskanalen i år?

windy26

Recommended Posts

Ser det er mye stoff om telemakskanalen , men tar gjerne i mot mere tips , kansje det er flere Båtplass medlemer som skal opp i fellesferien? Vi har tenkt å prøve oss i år kansje vi sees? ser det har vært noe problemer med stor vannføring pga flom er det et problem som kan skje i år? noen som vet?

Edited by windy26 (see edit history)

Kontakt Telemarkkreiser for opplysninger ang. vannstand og andre spørsmål du måtte ha. Vet ikke når du har tenkt deg opp kanalen, men neppe noe problem i juli dersom det ikke blir enorme byger framover. Fin tur, beregn deg god tid.

Planen min er å gå rundt kysten frå Bømlo til Skien først i uke 31, så opp i kanalen og til Blues`n på Notodden onsdag/torsdag.

Så tilbake til Ulefoss og vidare oppover kanalen til Lårdal søndag. :seeya:

Hei har tenkt med om ca 14 dager , uke 28- , kansje lurt å sjekke at det er åpnet helt opp til dalen ;-)

Det er ope heilt til og med veke 32, etter søndag 11 aug er det kun på bestilling og då på fredagane. Siste slusedag er på fredag den 20 sept.

:seeya:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Planen min er å gå rundt kysten frå Bømlo til Skien først i uke 31, så opp i kanalen og til Blues`n på Notodden onsdag/torsdag.

Så tilbake til Ulefoss og vidare oppover kanalen til Lårdal søndag. :seeya:

...... Siste slusedag er på fredag den 20 sept.

:seeya:

Kjempefint for oss som legger ferie utenom stressende juli. Før om åra har Bluesen vært siste sjans i kanalen.

Det er ytterst sjelden slusene er stengt i sesong pga. flom. Skulle det være mye vann er ikke det noe stort problem for motoriserte båter.
Jeg padler opp og ned og frem og tilbake i hele kanalsystemet året rundt i kajakken så lenge det er isfritt, og tar meg helt greit fram i motstrøm såvel som medstrøm uansett vannstand. Det er intet å frykte om du har motor som går :)