Jump to content

Er det mange som skal kjøre Telemarkskanalen i år?

windy26

Recommended Posts

Planen min er å gå rundt kysten frå Bømlo til Skien først i uke 31, så opp i kanalen og til Blues`n på Notodden onsdag/torsdag.

Så tilbake til Ulefoss og vidare oppover kanalen til Lårdal søndag. :seeya:

Hei har tenkt med om ca 14 dager , uke 28- , kansje lurt å sjekke at det er åpnet helt opp til dalen ;-)

Det er ope heilt til og med veke 32, etter søndag 11 aug er det kun på bestilling og då på fredagane. Siste slusedag er på fredag den 20 sept.

:seeya:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Planen min er å gå rundt kysten frå Bømlo til Skien først i uke 31, så opp i kanalen og til Blues`n på Notodden onsdag/torsdag.

Så tilbake til Ulefoss og vidare oppover kanalen til Lårdal søndag. :seeya:

...... Siste slusedag er på fredag den 20 sept.

:seeya:

Kjempefint for oss som legger ferie utenom stressende juli. Før om åra har Bluesen vært siste sjans i kanalen.

Det er ytterst sjelden slusene er stengt i sesong pga. flom. Skulle det være mye vann er ikke det noe stort problem for motoriserte båter.
Jeg padler opp og ned og frem og tilbake i hele kanalsystemet året rundt i kajakken så lenge det er isfritt, og tar meg helt greit fram i motstrøm såvel som medstrøm uansett vannstand. Det er intet å frykte om du har motor som går :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...