Engebar Startet 24.Juni.2013 Del på Facebook Startet 24.Juni.2013 Giveren, som skal rotere sammen med drevets stilling, har for andre gang kommet ut av stilling. Båten er kun 3 år gammel. Båten må hver gang heises ut av vannet for å stramme en setskrue, som løsner. Setskruen låser en ring på en aksel, som går inn til indikatoren på innsiden av drevplaten. Siste gangen brukte verkstedet et lim for at det skulle holde, men skruen løsnet altså igjen etter et år. Her later det til at Volvo Penta har en uheldig konstruksjon. Er det noen som kjenner problemet og vet om en metode som hindrer problemet? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 24.Juni.2013 Del på Facebook Svart 24.Juni.2013 Det spørs om verkstedet har gjort denne jobben riktig. Det er bolten som babord trimsylinder er festet i transom med som altså skal rotere i transom med sylinderens bevegelser. Bolten er skrudd i gjenger i sylinderen og har en krage hvor denne settskruen skal treffe. Settskruen kan være bøyd eller det kan hende at bolten ikke er skrudd langt nok inn før settskruen er strammet. Det skal ikke være noe problem å få denne til å sitte skikkelig. Lurer på hvor de har brukt lim? Bolten må iallefall kunne rotere i transom. Det er verdt å merke seg at styrbord sylinder er annerledes, der er bolten skrudd fast og festet med settskrue i transom og sylinderen dreier ift bolten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.