Jump to content

Dimensjon på sjøvannsinntak, TAMD 63P


Janee

Recommended Posts

Hei,
Jeg byttet for en tid siden sjøvannsinntakene til mine (2stk) TAMD63P og valgte i den forbindelse å gå for Marelon kompositt inntakk og ventiler fra Maritim.
Ved montasje ble jeg litt overrasket når jeg oppdaget at 2" ventilene jeg hadde kjøpt faktisk hadde en indre diameter på ca 42mm (ca 1,7")???
Spørsmålet er om dette holder på mine TAMD63 motorer? Inntakene på sjøvannsfiltrene er også 42mm, så jeg antar dette går greit!??
Etter sjøsetting har jeg også prøvd dette en del
og alt ser ut til å oppføre seg normalt.
Jeg har dog ikke hatt anledning til å prøve dette med langvarig høy belastning på motorene.

Noen med erfaring / synspunkter?

Link to post
Share on other sites

 

Ingen problem med dette inntaket. Helt normalt for oppsettet ditt. Den nyere D6 serien har oftest ikke større inntak enn dette. Utformingen av silgittrene i inntaket sørger dessuten for en scoop-effekt som øker med hastigheten til båten.

 

OK, takk for nyttig input :wink:
Jeg regnet ikke med at dette skulle være noe stort problem, men greit å sjekke like vel....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...