mbari Startet 25.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2013 Har en 30 hk, Yamaha. Den har stått vinteren over, og skulle kjøres i gang nå. Starter og går fint, men får den ikke i gir. Det er en kobling som har glippet over, dette er ved den første overgangen i motorhuset, denne må sideforskyves for å få på plass. -men hvordan gjør en det på en enkel måte? - samtidig virker det som om giret sitter fast, det var vel grunnen til at den "glippet" over, noen som har erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 3syl? bilder? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
mbari Svart 25.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 så langt har jeg ikke tenkt, men det legger jeg ut. der hvor gir vaier/ledning går inn i motor er det koblet til noe som kan beskrives som en: S. denne sitter (satt) da i en firkantet liggende overgang, denne sitter hardt, fast? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 bilder blir bra, hjalp broren min med girmekanismen på en slik motor i fjor, men nå husker jeg ikke helt hvordan det så ut ... kjenner du deg igjen på denne tegningen? http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/2000/30MLHY/CONTROL/parts.html Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.