Båtmann41 Startet 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2013 Jeg har en KB22 med Sabb 10 hk G. Dynamoen av type Motorola marine type 9 er montert men vil ikke gi strøm tll batteriet under kjøring. Trodde først det var spenningsregulatoren som var gåen men etter et besøk på Mathopen Start & Dynamo fikk jeg avkreftet dette og beskjed om at dynamoen fungerer som normalt. Batteriet virker også fint og lader med landstrøm. Det øvrige elektriske anlegget (starter, lanterner, kabinlys, etc) fungerer. Det er montert en glødelampe i cockpit. Denne lyser ikke og jeg har prøvd å skifte pære uten hell. Noen tips om hva jeg bør gjøre for å få dynamoen til å lade batteriet? Link to post
hanto1 Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Sjekk koplinger og jording. Hvis ladelampen aldrig lyser er det noe feil på anlegget ditt ( skal lyse frem til dynamoen begynner og lade) Link to post
Båtmann41 Svart 26.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Den røde og sorte kabelen er koblet til pluss. Og den gule/grønne er på gods. Den lille blå går til lampen. Uten at den lyser. Er det noe jeg har gjort galt? Link to post
Dinamo Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Lyser lampen hvis du legg den blå ledningen rett på minus ved dynamoen? I so fall er lampe og ledning i orden. Hvis lampen lyser hvis du legg den blå ledningen på pluss ved dynamoen, so er ogso lampe og ledning i orden, men der er feilkobling rundt lampen. Magne Link to post
Askeladden505 Svart 10.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2023 Er den gule og grønne festet i gpds på dynamo ? Eller er den festet i den andre 10 mm mutterne på dynamoen din. Lurte på dette da eg skal til med en identisk dynamo på en sabb G Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn