Jan E. Startet 26.Juni.2013 Del på Facebook Startet 26.Juni.2013 Ser Kystverket har lansert et system som var tiltenkt loser og kystleder med tanke på å gi direkte oppdatering på sikt og vind. De har nå lagt det ut som Android app, og Apple skal komme innen kort tid. Vet ikke hva seilerne har tilgang til fra før av. Men vil tro det er spesielt nyttig for disse. Fortsatt litt begrenset tilgang, men tiltenkt å være startet nærmere 30stk i løpet av året. http://www.kystverket.no/Nyheter/2013/Mars1/test/ Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
GeirFrode Svart 21.Juli.2020 Del på Facebook Svart 21.Juli.2020 Bruker denne appen en del. Men synes den begynner å bli dårlig oppdatert i perioder. Ser på Oksøy og Torungen fyr, de har ikke blitt oppdatert siden klokka 14.01 i går. Flere enn meg som savner at oppdateringene kommer oftere? En del av fyrene oppdateres bare hver time, men det er bedre enn ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 22.Juli.2020 Del på Facebook Svart 22.Juli.2020 Kystvær, er den appen jeg bruker desidert mest når jeg er på sjøen. Det å få et sanntidsbilde av vindstyrke og retning er gull verdt ved planlegging av seilasen. Jeg har også observert at det tidvis er litt heng på noen av dataene fra visse målestasjoner, men de henter seg ofte inn igjen etter litt tid. Det er vel normale «dataproblemer» fra tid til annen. Oppdateringsfrekvensen er også litt forskjellig fra de forskjellige målestasjonene. De jeg bruker mest; Strømtangen og Vikertangen, er satt opp slik at Vikertangen har hyppige oppdateringer, mens Strømtangen oppdateres hvert 20 minutt. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.