s/y-hysteria Startet 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2013 Jeg går meg vill i båthavner i Oslofjorden! Jeg er i full sving med å maile, ringe og telepatisere til alle havnene jeg kommer over i Oslo/Akershus området. Dersom noen av Baatplassens ærverdige medlemmer leser denne tråden og tenker: "Å jaa, jeg vet om en plass hvor denne frøkna kan ligge" så blir jeg henrykt hvis du kan sende meg en melding/svar. 48 fots seilbåt 4,5 m breid 1,8m dyp Ønskelig med fasiliteter. Jeg tenker helårsleie. På forhånd tusen takk :) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 (redigert) Har desverre ingen aning (bortsett fra Herbern, antatt svindyrt i sommerhalvåret), men temaet har vært oppe flere ganger, kanskje du finner noen tips her: https://www.google.no/search?q=oslo+bobåt+havn+site%3A.baatplassen.no Redigert 26.Juni.2013 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilklar Svart 8.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2013 Herbern er stengt denne vinteren grunnet utbygging. Jeg bor selv på Oksval, ute på nesoddtangen. Her er det bare noen få minutter eller en liten gå/sykkeltur til ferga som går til byen. Om du tar kontakt med havnesjefen her ute er det sikker mulig å få en plass i vinter om du vil. Billig er det også. http://www.obh.no Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 8.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2013 Hmm.. nå er det en stund siden første innlegg i juni, så frøkna har kanskje allerede plass et sted her i fjorden for alt jeg vet. Herbern som helårsleie er dyrt og det er vel i tillegg stengt denne vinteren. Andre steder med boblehavn (ref helårs), er vel Sandkroken, Padda, Frognerkilen BF (max 100w strøm), Skarpsno og Skarpsno Bøyehavn (begge ligger også i Frognerkilen men har mer strøm). Hvordan det er med fasiliteter på disse stedene, aner jeg ikke og jeg vet heller ikke om de har begrensning på størrelse på båt og evt ventetid for å få plass. Jeg har hørt at LA-SA har et båtboermiljø i boblehavn vinterstid og det er kanskje et greit sted å starte. Så blir man alltids kjent med noen som kjenner noen som fikser plass videre. Oksval er verd å sjekke ut, da det er mer "i naturen" og allikevel ikke langt unna byen. Båten blir veldig møkkete i løpet av vinteren i Frognerkilen og det er kostant trafikkstøy fra Drammensveien i piggdekksesongen. RSL (som tviholder på egen plass frem til isen kommer... da må jeg vekk da alle brygger skal byttes i vinter og det ikke blir boblehavn her denne vinteren.... aner ikke hvor jeg finner plass når isen kommer... kanskje jeg bare lar meg fryse inne) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
abbor Svart 8.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2013 Hør med Leangbukta Båtforening (Asker) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 8.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2013 Frøkna har fått seg båtplass for lenge siden Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 9.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2013 Frøkna har fått seg båtplass for lenge siden Da ville det vært fint om man informerte om at problemet var løst, samt hvordan det løste seg. Det er liksom ideen med et forum. Normal etikette også. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 9.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2013 Båtboerplass i gå/sykkelavstand til Oslo sentrum Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.