speydude Startet 27.Juni.2013 Del på Facebook Startet 27.Juni.2013 Sitter i ei skikkelig knipe her. Saken er følgende: Glemte å ta løs bensintanken (med litt bensin i) under vinteropplagring. Har nå motortrøbbel, som jeg vil tro kommer av kondens på tanken, som jeg har kjørt gjennom hele systemet. Symptomene er: Går fint på tomgang, men når den settes i gir, og får litt påstand begynner den å slite og kveles etterhvert (hvis jeg ikke gir litt mer enn minste gass). Nå jeg så kommer opp i fart, så går den greit noen hundre meter, før den plutselig sakker opp. Så går den bare på en sylinder høres det ut som. Ingen verksteder ha tid til å se på den, og de som har tid, vil bare ta de merkene de selger (ingen Tohatsu her i gården). Tok opp båten. Rensa tanken. Drenerte forgasserne, og pumpa bensin gjennom. Rensa bensinfilteret. Ingen bedring. Ergo, jeg må selv til å skru (har aldri tatt i en forgasser før). Har bestil verksteds-håndboka til motoren, og den er underveis. Har absolutt ikke peiling på hva jeg driver på med, så i hverste fall blir jeg motorlaus. Men hvis jeg skal redde sommeren må jeg prøve. Lurer på dette med synkronisering av forgasserne etter at man har rengjort og remontert. Noen som kan forklare meg hvordan det gjøres? Har forstått det slik at man ikke trenger noe spesialverktøy til dette på disse motorene. En annen ting jeg stussa litt på når jeg skrudde av dekselet foran forgasser-inntakene, var at den øverste forgasseren hadde lukket spjeld, mens de to nederste hadde full åpning på spjeldene. Skal ikke alle spjeldene være lukket når motoren er avslått? Takker for svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ehak Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Bytt plugger først! Sitér dette innlegget Link to post
speydude Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Det har jeg gjort. Glemte vel å nevne det ja :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.