Jump to content

Får ikke løsnet undervannshus på Suzuki dt55 1995 mod

svkkæptn

Recommended Posts

Jeg skal skifte impeller på en outboard Suzuki dt55 1995 mod. Alle skruene er ute (2 er knekt, ja og så knakk den bakerste ved finna også). Men undervannshuset sitter bom fast. Ikke tegn til bevegelse. Har løsnet skruen til girarmen. Er det noe mer som må løsnes? Er det noen gode tips for å få dette løs? Jeg har banket forsiktig i ca en time uten noen synlig bevegelse :nonod:

Kan dert være en skrue til under styrefinnen?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Ja, jeg har sjekket service manualen, og nei, jeg har ikke sjekket under styrefinnen. Skruen som har knekt sitter i et lite hull foran styrefinnen. Skal sjekke under styrefinnen for det virker som om det er noe som sitter igjen. Jeg har banket så mye jeg tør og det er ikke antydning til bevegelse. Noen som har erfaring med at gearakslingen har rustet fast? Er det kjent problem på Suzuki?

Jeg har egentlig gitt litt opp. Jeg blåste kjølevannsstrålen skikkelig rein og satte på vann. Så startet jeg motoren og kjølevannet sprutet og det kom brukbart med vann ut fra propellen. Så da tar jeg sjansen og godkjenner kjølingen og drar på båttur. Dersom ikke noen kommer opp med et supertips da......... :smiley:

• 10 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...