Jump to content

Har et drevhus uten innmat noen verdi?


2xDiesel

Recommended Posts

Tipper det vil ha en verdi for de som kjører på noe eller er utsatt for ekstrem tæring. Halv pris av ny pris for et tomt drevhus kanskje, koster vel ikke mer 25-30 kroner å legge det ut på finn og se om noe vil ha?

 

Jeg for eksempel, kunne godt ha kjøpt et tomt hus da jeg har en båt hvor forrige eier gikk til med kappeskive inn fra sidene for å få av drevet, det hadde tæret fast i boltene. Men det er et DPSM drev og ikke DPG

 

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Ikke samme drev, men da mitt SD20 Yanmar seildrev hadde ytre tæreskader var jeg på let etter tomt drevhus, men det var umulig å få tak i, hverken nytt eller brukt. Dette var i vinter.

 

Jeg trengte i tillegg bare nedre del, men nytt komplett skilte det så få kroner på at jeg endte med å kjøpe nytt komplett drev, og det drevet kostet mer sparte jeg i verksted regning samt fikk nye membraner på kjøpet..

 

Så jeg har også ett brukt drev likkende. Hos meg er det innmaten som er mest brukendes, men med litt dyktig welding kan man sikkert få ett komplett brukende drev utav det.

Hadde en ambisjon om å prøve å få solgt det, men det har kommet litt vekk for meg, så jeg har ikke kommet så langt at jeg har prøvd.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...