Jump to content

Hvordan feste styrekabelen til akterspeilet?

Håkonw

Recommended Posts

Hei

Jeg trenger litt hjelp til å få koblet styringen på båten. Jeg har ikke vært borti dette før, så kanskje jeg spør om ting som er selvfølge for noen..

Jeg har en styrekabel og den er koblet opp på motoren, men jeg trenger noe som kan holde den fast i akterspeilet og samtidig som jeg kan vippe opp motoren. alle tips mottas med stor takk ;)

legger ved noen bilder som viser situasjonen:bilde

bilde

Jeg har hørt noen snaker om at jeg trenger en kule, men jeg kan ikke forstå at en kule på dette staget gjør at jeg kan vippe opp motoren.. Kanskje jeg ikke har rett styrekabel heller?

fjern den stanga på wiren og tre wiren i styrerøret på motoren- skru messingmutteren på strømpa fast i gjengene som skjuler seg bak den sorte endelokket på motorbrakettens styrbord side. Det du trenger er en styrearm

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

dvs sånn:

bilde

skal du bruke kulefeste så må kula ha noe å gripe tak i - f.eks noe slikt:

http://telmo.no/Tilbudstorget/Styringer/Mekanisk-styring/Tilbehør/Styrerør--TELEFLEX-064480M--010111028-p0000008052.aspx

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

du løsner bare den store messingmutteren og drar det av bak ved motoren. jaja og du må sjølvsagt skru av den saken med fjær på helt i enden av wiren først. styrestag fåes kjøpt i båtutstyrsforretninger elr du kan mekke sammen et selv

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...