Håkonw Startet 28.Juni.2013 Del på Facebook Startet 28.Juni.2013 Hei Jeg trenger litt hjelp til å få koblet styringen på båten. Jeg har ikke vært borti dette før, så kanskje jeg spør om ting som er selvfølge for noen.. Jeg har en styrekabel og den er koblet opp på motoren, men jeg trenger noe som kan holde den fast i akterspeilet og samtidig som jeg kan vippe opp motoren. alle tips mottas med stor takk ;) legger ved noen bilder som viser situasjonen: Jeg har hørt noen snaker om at jeg trenger en kule, men jeg kan ikke forstå at en kule på dette staget gjør at jeg kan vippe opp motoren.. Kanskje jeg ikke har rett styrekabel heller? Sitér dette innlegget Link to post
Strå Svart 28.Juni.2013 Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 fjern den stanga på wiren og tre wiren i styrerøret på motoren- skru messingmutteren på strømpa fast i gjengene som skjuler seg bak den sorte endelokket på motorbrakettens styrbord side. Det du trenger er en styrearm Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
ivar Svart 28.Juni.2013 Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 (redigert) dvs sånn: skal du bruke kulefeste så må kula ha noe å gripe tak i - f.eks noe slikt: http://telmo.no/Tilbudstorget/Styringer/Mekanisk-styring/Tilbehør/Styrerør--TELEFLEX-064480M--010111028-p0000008052.aspx Redigert 28.Juni.2013 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Håkonw Svart 28.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 se på den der du;) så jeg gjerner rett og slett hele alurøret og bruker sånne stag som du har? hvor får jeg kjøpt det? må jeg ta vaieren fra styresnekka og tre røret fremover og av, eller kan det tas av ved motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Strå Svart 28.Juni.2013 Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 du løsner bare den store messingmutteren og drar det av bak ved motoren. jaja og du må sjølvsagt skru av den saken med fjær på helt i enden av wiren først. styrestag fåes kjøpt i båtutstyrsforretninger elr du kan mekke sammen et selv Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.