Konsensus Startet 30.Juni.2013 Del på Facebook Startet 30.Juni.2013 Hjelper en kamerat med å fikse en sprekk/lekkasje i en plastikk vanntank i en Bavaria 42. Tilsynelatende resultat av frostspreng. Sprekk er synlig like ved tommestokk på vedlagt bilde. Noen som har forslag til hvordan man fikser dette på en fornuftig måte. Tips mottas med takk! A. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.Juni.2013 Del på Facebook Svart 30.Juni.2013 Du kan lime på en glassfiberlapp med epoksi, gjør rent med aceton først. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 30.Juni.2013 Del på Facebook Svart 30.Juni.2013 Jeg tror ikke du får epoksy til å feste til en tank laget av PE(vil tro den er laget i HDPE). Her tror jeg du må skjære et V spor og få tak i reparasjons-lisse til Pioner båter. Denne legges i sporet og man bruker varmluftpistol til å "sveise" det tett. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Smaapala Svart 30.Juni.2013 Del på Facebook Svart 30.Juni.2013 Hei enig med vantro å sveise sprekk. Husk å borre hull ved sprekkens start og stopp slik at sprekken ikke forsetter. Ett annet forslag kan være som sagt borre 2 hull. Så sette på en rustfriplate på over og underside med skruer igjennom, Tettes med Silikon for akvarier, DVs uten sopp dreper. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 30.Juni.2013 Del på Facebook Svart 30.Juni.2013 har reparert en del plast ved å bruke en liten loddebolt. Få tak i samme material som tanken er laget av. Ikke bor hull i enden på sprekken, men bruk loddebolten og smelt starten på sprekken samtidig som du legger på nytt materiale, som du også smelter med loddebolten. bruk god tid og smelt massene godt sammen. Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 18.Juli.2021 Del på Facebook Svart 18.Juli.2021 Låner denne tråden. Det er en sprekk i forre ferskvannstank på båten min, den rommer 173 l. Se bilde med piler. Det er umulig å få den ut av dør inn til forpigg eller via dekksluka, så enten må den repareres på stedet eller så må det plassbygges en ny. Hva gjør man? Jeg skal selvfølgelig prøve de rådene som er kommet over, men om det ikke går? Jeg kan vel ikke være den først i historien som får sprekk i en plasttank som er bygget slik at det er umulig å få den ut? Hva med en fleksibel sekk? Jeg trenger altså rundt 170 l, så den må jo være brukbart solid. Eller er det mulig å plassbygge en PE vanntank? Takknemlig for alle tips. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.