Crashstar Startet 30.Juni.2013 Del på Facebook Startet 30.Juni.2013 Har kjøpt meg en wema temperaturgiver som sitter i innsuget på 8'ern min, denne skal da måle vanntemperatur på kjølevannet. På giveren er det 2 polet hvor den ene er merket A, og den andre er merket, S. På instrumentet er det tilkobling til lys, og tre tilkoblinger, hvor den midtre er gnd(jord), og til høyre har jeg I (ignition) og på venstre side er da S. Jeg går ut ifra at S på giveren skal til S på instrumentet, og jord til jord et eller annet sted, og strøm fra tenninga til I på instrumentet. Men hva skal på A på giveren være tilkoblet.?? Mulig dette er ganske lett, men kommer ikke på noe fornuftig A kan stå for. :p Noen som kan gi meg en liten kort forklaring? :) Sitér dette innlegget Link to post
snus9999 Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 (redigert) bumper denne tråden istedenfor og lage ny! Jeg har en temp giver fra wema selv (2 polet) står (S) og (A) på giveren! Kan jeg bare koble til (S) til instrumentet? Og bare drite i (A)? de hadde ikke flere 1 polet på lager så da kjøpte jeg 2 polet. Men hva står (A) for egentlig? Redigert 29.April.2015 av snus9999 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Den 2-polede jordes i giveren, de andre jordes i motoren. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Terje Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Dvs. S= Signal, og A= Jord Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
snus9999 Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Dvs. S= Signal, og A= Jordtakk for info :) det ordna seg! Utrolig hva man lærer på båtplassen! Jeg er ganske fersk når det gjelder koblinger og motor. Har nå også tatt service selv på motoren med hjelp av båtplassen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.