Jump to content

TIG sveiser i Trondheim


Møre-Silda

Recommended Posts

Heisann.

 

Jeg er nyregistrert bruker her, men har lusket rundt her i lengre tid. Fant ut det var på tide å registrere seg nå som ting begynner å butte i mot.

 

Problemet startet for flere måneder siden da min 92 modell Honda BF8A viste tegn til vann i motoroljen. I søken etter en dårlig pakning endte jeg opp med å demontere hele motoren. Ingen av pakningene viser synlige tegn til lekasje så jeg ender opp med å bytte alle pakninger og o-ringer som nå er demontert. Vi får håpe dette løser problemet.

 

Men, etter rengjøring av olje sumpen (oil case / upper unit) oppdaget jeg et hull i godset mellom olje sumpen og eksosrøret. Etter litt priking og pussing ser det ut til at en større del av godset har forsvunnet, muligens korrodert bort. Dette må tettes før motoren kan brukes igjen. Skal prøve å ta et bilde i kveld, men legger ved et annet bilde jeg fant på internett som viser den aktuelle delen det er snakk om. Hullet er i nedre høyre hjørne på olje sumpen i midten.

 

bilde

Kilde: http://www.sportslinkup.com/shop/0-Honda-bf8-1.html

 

Jeg tenkte først å "lodde" dette med "Durafix" eller lignende, men er skeptisk til om det holder så bra. Noen her som har prøvd?

 

Alternativet blir å TIG sveise det, men slikt utstyr og kompetanse har jeg ikke så det må settes bort til noen som kan. Gulesider viser til flere sveisefirma i Trondheim, men det fremstår som om de kun forholder seg til større kunder og prosjekter.

Spørsmålet blir da om noen av dere har erfaringer eller tips til firma i Trøndelag som påtar seg en slik jobb for en rimelig sum, og hva det eventuelt vil koste?

 

(evt. noen som har en dele motor å selge?)

 

På forhånd takk.

Hilsen

Thomas

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om noen har det lenger men gamle Brundalen videregående skole(nå charlottenlund) hadde sveiseverksted.. De tok iblant på seg sånne ting bare for å lære det.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...