eiaro Startet 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2013 Finner ikke noen gode batteripoler, så jeg lurer på å fyre opp fresen og lage meg noen som passer meg bedre. Jeg har bare aluminium emner, så da blir det materialet som vil bli brukt, og ser også at noen av de som selges er laget i aluminium. Ville den større motstanden i en aluminium batteripol bekymret deg? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Motstanden i alu til dette bruket bekymrer overhode ikkje. Korrosjon og tæring derimot bekymrer voldsomt. Min konklusjon: Magne Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 30.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Hva slags korrosjon tenker du på? Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Dersom batteripolen er tørr burde jo ikke korrosjon være noe problem. Galvanisk korrosjon krever en elektrolytt. Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 1.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Jepp, og oksydering skjer umiddelbart så aluminiumen blir passivert. Derfor jeg lurte på hva slags korrosjon som det var tenkt her. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Jeg antar det er polsko og ikke selve batteripolen du skal produsere? Selv er jeg godt fornøyd med disse fra Skyllemarks http://www.skyllermarks.se/produkter/polplintar/ Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.