Stålmannen Startet 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2013 Hei, kom over dette forumet da jeg lette etter en løsning på mitt problem, håper noen her kan hjelpe. Saken er: Har en Evinrude e-tec 75 hk fra 2004-2005 som har fått vann i giroljen. Har kjøpt gearcase/sealkit. Byttet alle simmeringer, o-ringer, pakn. ++ Monterte motoren, sjøsatte og etter kort tid var oljen hvit igjen. Har nå satt trykkluft på girkassen og funnet lekkasje på simmeringene til drivakslingen (den som går opp til motoren). Disse simmeringene er så vide at jeg ser med det blotte øyet at dette ikke kan være tett. Har nå demontert igjen og sammenlignet med de gamle simmeringene og de er identiske. Motoren ble kjøpt brukt (kjenner ikke historien til motoren, det kan jo være byttet mye) ifjor, byttet da olje og oppdaget problemet. Får ikke tak i forrige eier. Har målt drivakslingen til 22mm. Tenker å kjøpe simmering tilpasset tilpasset 22mm. De originale (nykjøpte) er jo for store. Lurer jo på om noen her tror dette kan bli veldig feil? Evt. har en annen god ide? Håper på svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.