Mariell Startet 12.Mars.2005 Del på Facebook Startet 12.Mars.2005 Hadde planlagt å være ett år uten båt. Men etter helga på "Gamle Salten i Stavanger kom absitinensen tilbake med full tyngde hos både meg og mor. Mitt (med fleres) forsøk på å overbevise ho mor om at det kanskje var på tide å prøve seilbåt har feilet, så det blir nok motorbåt igjen. Har nå en Barracuda 30 (84 mod) på handa. I den står det en Ford 2728 som vistnok yter 270 hk. Motoren er total overhalt hos Kings Disel og alle slitedeler er byttet. Har forstått at Barracudaen er en god å stødig båt som tåler sjø bra. Noe annet jeg bør vite om båten? Er det noen som har erfaring og eller peiling på motoren. Siden det er en Ford så regner jeg med at den ryker litt ved oppstart. Men det er det jeg vet om Fordmotorer. Hvordan er det med tillgang på reservedeler? Kings disel har vel lagt inn årene. Har ikke sett båten "live" ennå, kun snakket med eier på telefon.. Hadde tenkt å ta en tur å se på den i begynnelsen av neste uke. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
giver Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 Båten vet jeg ikke noe om, men du behøver ikke bekymre deg for service og deler til motoren. Hallas & Moen gir veldig god service. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
phantom 28 Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 Hadde planlagt å være ett år uten båt. Men etter helga på "Gamle Salten i Stavanger kom absitinensen tilbake med full tyngde hos både meg og mor. Mitt (med fleres) forsøk på å overbevise ho mor om at det kanskje var på tide å prøve seilbåt har feilet, så det blir nok motorbåt igjen. Har nå en Barracuda 30 (84 mod) på handa. I den står det en Ford 2728 som vistnok yter 270 hk. Motoren er total overhalt hos Kings Disel og alle slitedeler er byttet. Har forstått at Barracudaen er en god å stødig båt som tåler sjø bra. Noe annet jeg bør vite om båten? Er det noen som har erfaring og eller peiling på motoren. Siden det er en Ford så regner jeg med at den ryker litt ved oppstart. Men det er det jeg vet om Fordmotorer. Hvordan er det med tillgang på reservedeler? Kings disel har vel lagt inn årene. Har ikke sett båten "live" ennå, kun snakket med eier på telefon.. Hadde tenkt å ta en tur å se på den i begynnelsen av neste uke. Mariell <{POST_SNAPBACK}> Sitér dette innlegget Link to post
phantom 28 Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 [Er det noen som har erfaring og eller peiling på motoren. Siden det er en Ford så regner jeg med at den ryker litt ved oppstart. Men det er det jeg vet om Fordmotorer. Hvordan er det med tillgang på reservedeler? Kings disel har vel lagt inn årene. Har du behov for hjelp eller reservedeler så kan jeg annbefale Rosland hos Rogaland Lystbåtservice 51850890 Sitér dette innlegget Link to post
starpowr Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 Hadde planlagt å være ett år uten båt. Men etter helga på "Gamle Salten i Stavanger kom absitinensen tilbake med full tyngde hos både meg og mor. Mitt (med fleres) forsøk på å overbevise ho mor om at det kanskje var på tide å prøve seilbåt har feilet, så det blir nok motorbåt igjen. Har nå en Barracuda 30 (84 mod) på handa. I den står det en Ford 2728 som vistnok yter 270 hk. Motoren er total overhalt hos Kings Disel og alle slitedeler er byttet. Har forstått at Barracudaen er en god å stødig båt som tåler sjø bra. Noe annet jeg bør vite om båten? Er det noen som har erfaring og eller peiling på motoren. Siden det er en Ford så regner jeg med at den ryker litt ved oppstart. Men det er det jeg vet om Fordmotorer. Hvordan er det med tillgang på reservedeler? Kings disel har vel lagt inn årene. Har ikke sett båten "live" ennå, kun snakket med eier på telefon.. Hadde tenkt å ta en tur å se på den i begynnelsen av neste uke. Mariell <{POST_SNAPBACK}> Hei du Reagert litt på ford og kings marine har selv noe dei på kings kalte ein amerikansk ford. 7.3 L v8. denne solgt under navnet starpowr.... det er vel ikke det din heter ?? Da skal du vere obs på forskjellige saker... mvh starpowr 95 moster Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 Hei du Reagert litt på ford og kings marine har selv noe dei på kings kalte ein amerikansk ford. 7.3 L v8. denne solgt under navnet starpowr.... det er vel ikke det din heter ?? Da skal du vere obs på forskjellige saker... mvh starpowr 95 moster <{POST_SNAPBACK}> 2728 er en HELT annen motor. Og av en helt annen kvalitet enn PowerStroke maskinene ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mariell Svart 13.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 2728 er en HELT annen motor. Og av en helt annen kvalitet enn PowerStroke maskinene ... <{POST_SNAPBACK}> Og det betyr at 2728 er en bra motor???? Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
REM Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 (redigert) Mitt (med fleres) forsøk på å overbevise ho mor om at det kanskje var på tide å prøve seilbåt har feilet, så det blir nok motorbåt igjen. <{POST_SNAPBACK}> Enig med ho mor. En mer usosial båttype enn seilbåt skal men lete lenge etter.(Nå ber jeg vel om bråk, men det får stå sin prøve.) Redigert 13.Mars.2005 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Haakon Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Og det betyr at 2728 er en bra motor???? Mariell <{POST_SNAPBACK}> Har selv en Ford 2728 TIM, marinisert av Sabb, tatt ut kun 200 HK. Dette er en engelsk Ford "industrimotor" og må ikke forveksles med amerikanske Ford motorer. Min motor har det aldri vert noe problemer med, som du har fått med deg så ryker den litt på tomgang, det har bla med at kjølesystemet er kraftig dim. og at oljekjøleren står på saltvannssida dette fører til en temp ved tomgang på ca 45 gr. (Ta bare kontakt om du har spm ang. motoren) Motor - Utfyllende info: TEKNISK INFORMASJON FORD 2728TIM: Antall sylindre 6 Volum (Liter) 5,95 Ytelse (hk) 203/2450 omd/min Dreiemoment (nm) 646/1800 omd/min Max turtall 2600 omd/min Max kontinuerlig turtall 2450 omd/min Dieselfilter (Fleetguard) 2 x FF167 Oljefilter (Fleetguard) LF 3343 Oljefilter kapasitet (liter) 2 Oljemengde bunnpanne (liter) 19 Kjølemiddelkapasitet (liter) 11,7 Vekt (kg) motor 590 gear 72 =662 Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Takk for utfyllende info Haakon Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
rogeri Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 (redigert) Har selv en Ford 2728 TIM, marinisert av Sabb, tatt ut kun 200 HK. Dette er en engelsk Ford "industrimotor" og må ikke forveksles med amerikanske Ford motorer. Min motor har det aldri vert noe problemer med, som du har fått med deg så ryker den litt på tomgang, det har bla med at kjølesystemet er kraftig dim. og at oljekjøleren står på saltvannssida dette fører til en temp ved tomgang på ca 45 gr. (Ta bare kontakt om du har spm ang. motoren) Motor - Utfyllende info: TEKNISK INFORMASJON FORD 2728TIM: Antall sylindre 6 Volum (Liter) 5,95 Ytelse (hk) 203/2450 omd/min Dreiemoment (nm) 646/1800 omd/min Max turtall 2600 omd/min Max kontinuerlig turtall 2450 omd/min Dieselfilter (Fleetguard) 2 x FF167 Oljefilter (Fleetguard) LF 3343 Oljefilter kapasitet (liter) 2 Oljemengde bunnpanne (liter) 19 Kjølemiddelkapasitet (liter) 11,7 Vekt (kg) motor 590 gear 72 =662 <{POST_SNAPBACK}> Er dette samme blokka som 2704? Vet du hva som skiller disse? Redigert 13.Mars.2005 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haakon Svart 14.Mars.2005 Del på Facebook Svart 14.Mars.2005 Er dette samme blokka som 2704? Vet du hva som skiller disse? <{POST_SNAPBACK}> 2728 er en nyre motor (min er -85 mod) som bla. har trykksmørt diesel pumpe og har intercooler. Det er heltsikkert andre på forumet som har god peiling på dette, legg inn et spm. om dette på forumet evt. ring Sabb Motor i Bergen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.