Jump to content

Barracuda30/ Ford 2728


Mariell

Recommended Posts

Hadde planlagt å være ett år uten båt. Men etter helga på "Gamle Salten i Stavanger kom absitinensen tilbake med full tyngde hos både meg og mor.

 

Mitt (med fleres) forsøk på å overbevise ho mor om at det kanskje var på tide å prøve seilbåt har feilet, så det blir nok motorbåt igjen.

 

Har nå en Barracuda 30 (84 mod) på handa.

I den står det en Ford 2728 som vistnok yter 270 hk. Motoren er total overhalt hos Kings Disel og alle slitedeler er byttet.

 

Har forstått at Barracudaen er en god å stødig båt som tåler sjø bra. Noe annet jeg bør vite om båten?

 

Er det noen som har erfaring og eller peiling på motoren. Siden det er en Ford så regner jeg med at den ryker litt ved oppstart. Men det er det jeg vet om Fordmotorer. Hvordan er det med tillgang på reservedeler? Kings disel har vel lagt inn årene.

 

Har ikke sett båten "live" ennå, kun snakket med eier på telefon.. Hadde tenkt å ta en tur å se på den i begynnelsen av neste uke.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post

Hadde planlagt å være ett år uten båt. Men etter helga på "Gamle Salten i Stavanger kom absitinensen tilbake med full tyngde hos både meg og mor.

 

Mitt (med fleres) forsøk på å overbevise ho mor om at det kanskje var på tide å prøve seilbåt har feilet, så det blir nok motorbåt igjen.

 

Har nå en Barracuda 30 (84 mod) på handa.

I den står det en Ford 2728 som vistnok yter 270 hk. Motoren er total overhalt hos Kings Disel og alle slitedeler er byttet.

 

Har forstått at Barracudaen er en god å stødig båt som tåler sjø bra. Noe annet jeg bør vite om båten?

 

Er det noen som har erfaring  og eller peiling på motoren.  Siden det er en Ford så regner jeg med at den ryker litt ved oppstart. Men det er det jeg vet om Fordmotorer. Hvordan er det med tillgang på reservedeler? Kings disel har vel lagt inn årene.

 

Har ikke sett båten "live" ennå, kun snakket med eier på telefon.. Hadde tenkt å ta en tur å se på den i begynnelsen av neste uke.

 

Mariell

<{POST_SNAPBACK}>

Link to post

[Er det noen som har erfaring og eller peiling på motoren. Siden det er en Ford så regner jeg med at den ryker litt ved oppstart. Men det er det jeg vet om Fordmotorer. Hvordan er det med tillgang på reservedeler? Kings disel har vel lagt inn årene.

 

Har du behov for hjelp eller reservedeler så kan jeg annbefale Rosland hos Rogaland Lystbåtservice

51850890

Link to post

Hadde planlagt å være ett år uten båt. Men etter helga på "Gamle Salten i Stavanger kom absitinensen tilbake med full tyngde hos både meg og mor.

 

Mitt (med fleres) forsøk på å overbevise ho mor om at det kanskje var på tide å prøve seilbåt har feilet, så det blir nok motorbåt igjen.

 

Har nå en Barracuda 30 (84 mod) på handa.

I den står det en Ford 2728 som vistnok yter 270 hk. Motoren er total overhalt hos Kings Disel og alle slitedeler er byttet.

 

Har forstått at Barracudaen er en god å stødig båt som tåler sjø bra. Noe annet jeg bør vite om båten?

 

Er det noen som har erfaring  og eller peiling på motoren.  Siden det er en Ford så regner jeg med at den ryker litt ved oppstart. Men det er det jeg vet om Fordmotorer. Hvordan er det med tillgang på reservedeler? Kings disel har vel lagt inn årene.

 

Har ikke sett båten "live" ennå, kun snakket med eier på telefon.. Hadde tenkt å ta en tur å se på den i begynnelsen av neste uke.

 

Mariell

<{POST_SNAPBACK}>

Hei du

Reagert litt på ford og kings marine

har selv noe dei på kings kalte ein amerikansk ford. 7.3 L v8.

denne solgt under navnet starpowr.... det er vel ikke det din heter ?? Da skal du vere obs på forskjellige saker...

 

mvh starpowr 95

moster

Link to post

Hei du

Reagert litt på ford og kings marine

har selv noe dei på kings kalte ein amerikansk ford. 7.3 L v8.

denne solgt under navnet starpowr.... det er vel ikke det din heter ?? Da skal du vere obs på forskjellige saker...

 

mvh starpowr 95

moster

<{POST_SNAPBACK}>

2728 er en HELT annen motor. Og av en helt annen kvalitet enn PowerStroke maskinene ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post

Mitt (med fleres) forsøk på å overbevise ho mor om at det kanskje var på tide å prøve seilbåt har feilet, så det blir nok motorbåt igjen.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med ho mor. En mer usosial båttype enn seilbåt skal men lete lenge etter.

(Nå ber jeg vel om bråk, men det får stå sin prøve.)

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Og det betyr at 2728 er en bra motor????

 

Mariell

<{POST_SNAPBACK}>

Har selv en Ford 2728 TIM, marinisert av Sabb, tatt ut kun 200 HK. Dette er en engelsk Ford "industrimotor" og må ikke forveksles med amerikanske Ford motorer. Min motor har det aldri vert noe problemer med, som du har fått med deg så ryker den litt på tomgang, det har bla med at kjølesystemet er kraftig dim. og at oljekjøleren står på saltvannssida dette fører til en temp ved tomgang på ca 45 gr. (Ta bare kontakt om du har spm ang. motoren)

 

Motor - Utfyllende info: TEKNISK INFORMASJON FORD 2728TIM:

Antall sylindre 6

Volum (Liter) 5,95

Ytelse (hk) 203/2450 omd/min

Dreiemoment (nm) 646/1800 omd/min

Max turtall 2600 omd/min

Max kontinuerlig turtall 2450 omd/min

Dieselfilter (Fleetguard) 2 x FF167

Oljefilter (Fleetguard) LF 3343

Oljefilter kapasitet (liter) 2

Oljemengde bunnpanne (liter) 19

Kjølemiddelkapasitet (liter) 11,7

Vekt (kg) motor 590 gear 72 =662

Link to post

Har selv en Ford 2728 TIM, marinisert av Sabb, tatt ut kun 200 HK. Dette er en engelsk Ford "industrimotor" og må ikke forveksles med amerikanske Ford motorer. Min motor har det aldri vert noe problemer med, som du har fått med deg så ryker den litt på tomgang, det har bla med at kjølesystemet er kraftig dim. og at oljekjøleren står på saltvannssida dette fører til en temp ved tomgang på ca 45 gr. (Ta bare kontakt om du har spm ang. motoren)

 

Motor - Utfyllende info: TEKNISK INFORMASJON FORD 2728TIM:

Antall sylindre 6

Volum (Liter) 5,95

Ytelse (hk) 203/2450 omd/min

Dreiemoment (nm) 646/1800 omd/min

Max turtall 2600 omd/min

Max kontinuerlig turtall 2450 omd/min

Dieselfilter (Fleetguard) 2 x FF167

Oljefilter (Fleetguard) LF 3343

Oljefilter kapasitet (liter) 2

Oljemengde bunnpanne (liter) 19

Kjølemiddelkapasitet (liter) 11,7

Vekt (kg) motor 590 gear 72 =662

<{POST_SNAPBACK}>

Er dette samme blokka som 2704?

Vet du hva som skiller disse? :confused:

Redigert av rogeri (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...