Jump to content

Båtboere ikke lenger "bostedsløse"!

Mouche

Recommended Posts

• 4 uker senere...

Må si jeg synes det er helt greit at ikke øvrighetene har full kontroll på hvor jeg befinner meg til all tid :wink: Ikke det at det er noe problem sånn sett, men bare det at det blir lagt opp til at alle "må" passe inn i et satt system bestemt av øvrighetene, bo i godkjente boliger, ha godkjent høyde under taket, ha godkjente bad med godkjent og sertifisert membran osv. gjør at det er herlig å gå litt mot strømmen.

Husker enda da jeg meldte flytting til postboks og han bak skranken gikk i fistel og sa at dette ikke går an! Man kan da ikke bo i en postboks (selv om jeg er flink å trekke inn magen), og i alle fall ikke i en båt fikk jeg beskjed om. Jeg ville jo bli registrert som UFB, ingen ville vel det mot seg selv? Jo, akkurat det har jeg drømt om hele livet sa jeg og skreiv under siste signaturen på flytteskjemaet og gikk :wink:

Redigert av Hakkannen (see edit history)

Er det ikke mye knot å ha UFB status da Hakkannen?

Uansett hva jeg handler eller bestiller , skal de ha adressen.

Er/var en i havna som hadde UFB status. Han forsøkte å få Rikstv, nei ikke uten permanent adresse. Ice, nei ikke uten permanent adresse osv.osv.

Selv må jeg nok "bo" hos sønnen min i noen år til. Plundrete nok å få visum til Angola som det er, vil nok ikke hjelpe hvis jeg ikke har en ordentlig adresse.

Bortsett fra det. Helt enig med deg. En herlig frihet å ikke være helt A4.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Et spørsmål om noe annet..... Tenker på å bosette meg i båt. Er det noen tråder med nyttige tips her inne? Aktuelt sted indre Oslofjord. Jobber i Oslo.....

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Er det ikke mye knot å ha UFB status da Hakkannen?Uansett hva jeg handler eller bestiller , skal de ha adressen..

Det meste ordner seg ved å ta en telefon og snakke med dem personlig, det er i alle fall min erfaring. Har prøvd å bestille internettabonnement til iPaden og et kredittkort via skjemaer på nettet, men det fungerte dårlig. Så måtte ta et par telefoner der jeg forklarte hva det går i, da ordnet både internett og Visa-kort seg. Så litt ekstra styr er det jo, men slik som visum til Australia (var der en tur i sommer) var ikke problematisk å få til via nettet. Nettbasert bestilling av varer direkte til postboksen min har også fungert greit, men har hendt jeg har fått spørsmål om hvordan det har seg at jeg kun har en postboks som adresse :wink: Slike ting som forsikringer og andre ting man trenger fra banken har jeg ordnet ved å møte opp personlig. De kjenner meg jo sånn sett fra da jeg fikk ordnet lånet til båten og fordi jeg jobber en "eksponert" plass i forhold til kommunen jeg bor i. Så har enda ikke opplevd å ikke få ordnet det jeg vil på grunn av UFB-statusen, det har bare krevd litt mer enn tidligere da jeg var landfast.

Enig, er en herlig frihet å bo i båt :thumbsup:

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...