Mouche Startet 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2013 http://www.osloby.no/nyheter/--Supert_-da-har-vi-vunnet-saken-for-mange-batbeboere--7245747.html#.UdMLxpxaaIQ Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Euklid Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Glimrende nytt, og en ikke helt unaturlig utviking når det offentlige er stadig mindre avhengige av en fysisk adresse til noe som helst. Kjipt å måtte delvis lure systemet for å blidgjøre myndighetene. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Meldte flytting til båthavna pga samlivsbrudd nylig og klarte å diskutere meg til adresseendring for å slippe ufb statusen. Traff ett fornuftig menneske til slutt som fikk igjennom adresse endringen. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
grawis Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 En pussighet ved Skatteetaten og at man er registrert som løsgjenger, er at det ser ut som man ikke er å finne i de offentlige skattelistene. Har lett etter meg selv og andre båtboere jeg kjenner i skattelistene på skattetaten.no, uten spor. Andre som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Hadde jo vært flott om de hadde hatt like vanskelig for å finne deg når skatten skal betales... Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Det er korrekt at alle som er registrert som UFB (Uten fast bopel) ikke er oppført i skattelistene, i likhet med blant andre mindreårige. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 (redigert) Må si jeg synes det er helt greit at ikke øvrighetene har full kontroll på hvor jeg befinner meg til all tid Ikke det at det er noe problem sånn sett, men bare det at det blir lagt opp til at alle "må" passe inn i et satt system bestemt av øvrighetene, bo i godkjente boliger, ha godkjent høyde under taket, ha godkjente bad med godkjent og sertifisert membran osv. gjør at det er herlig å gå litt mot strømmen. Husker enda da jeg meldte flytting til postboks og han bak skranken gikk i fistel og sa at dette ikke går an! Man kan da ikke bo i en postboks (selv om jeg er flink å trekke inn magen), og i alle fall ikke i en båt fikk jeg beskjed om. Jeg ville jo bli registrert som UFB, ingen ville vel det mot seg selv? Jo, akkurat det har jeg drømt om hele livet sa jeg og skreiv under siste signaturen på flytteskjemaet og gikk Redigert 29.Juli.2013 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Er det ikke mye knot å ha UFB status da Hakkannen? Uansett hva jeg handler eller bestiller , skal de ha adressen. Er/var en i havna som hadde UFB status. Han forsøkte å få Rikstv, nei ikke uten permanent adresse. Ice, nei ikke uten permanent adresse osv.osv. Selv må jeg nok "bo" hos sønnen min i noen år til. Plundrete nok å få visum til Angola som det er, vil nok ikke hjelpe hvis jeg ikke har en ordentlig adresse. Bortsett fra det. Helt enig med deg. En herlig frihet å ikke være helt A4. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Et spørsmål om noe annet..... Tenker på å bosette meg i båt. Er det noen tråder med nyttige tips her inne? Aktuelt sted indre Oslofjord. Jobber i Oslo..... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hakkannen Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Er det ikke mye knot å ha UFB status da Hakkannen?Uansett hva jeg handler eller bestiller , skal de ha adressen..Det meste ordner seg ved å ta en telefon og snakke med dem personlig, det er i alle fall min erfaring. Har prøvd å bestille internettabonnement til iPaden og et kredittkort via skjemaer på nettet, men det fungerte dårlig. Så måtte ta et par telefoner der jeg forklarte hva det går i, da ordnet både internett og Visa-kort seg. Så litt ekstra styr er det jo, men slik som visum til Australia (var der en tur i sommer) var ikke problematisk å få til via nettet. Nettbasert bestilling av varer direkte til postboksen min har også fungert greit, men har hendt jeg har fått spørsmål om hvordan det har seg at jeg kun har en postboks som adresse Slike ting som forsikringer og andre ting man trenger fra banken har jeg ordnet ved å møte opp personlig. De kjenner meg jo sånn sett fra da jeg fikk ordnet lånet til båten og fordi jeg jobber en "eksponert" plass i forhold til kommunen jeg bor i. Så har enda ikke opplevd å ikke få ordnet det jeg vil på grunn av UFB-statusen, det har bare krevd litt mer enn tidligere da jeg var landfast. Enig, er en herlig frihet å bo i båt Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Et spørsmål om noe annet..... Tenker på å bosette meg i båt. Er det noen tråder med nyttige tips her inne? (GT-I9300 ) Bruk søkefunksjonen oppe i høyre hjørne. søk på båtboer og du har lesestoff for noen timer Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Chilli Solbris Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Er det noen båtboere her inne som bor i stålbåt? Prismessig ser dette ganske gunstig ut........ Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.