Jump to content

hvor mange fot og hk kan en 14 år gammel gutt kjøre? Vhf kurs da?

sebroff123

Recommended Posts

• 4 uker senere...
Dessuten, er ikke fjorten litt lav alder? Mener å huske at lavalder på å føre en motorbåt er seksten år!? Laveste lovlige alder på motorisert fartøy og kjøretøy er 16 år mener jeg å huske! Dette gjelder også VHF!
ÅtteGlass har helt rett. Men man må være fylt 16 OG inneha båtførerbevis for å føre en båt >8m, >10hk og >10kn dersom man er født etter 1980.Det er unntak for konkurransekjøring, men det er egne regler for dette.
Dessuten, er ikke fjorten litt lav alder? Mener å huske at lavalder på å føre en motorbåt er seksten år!? Laveste lovlige alder på motorisert fartøy og kjøretøy er 16 år mener jeg å huske! Dette gjelder også VHF!
Minstealder for VHF er 15 år.

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Trenger lader til min Icom M1Euro(uten v), noen som har en til overs? Fåes ikke ny!

lurer på hvor mange fot og hestekrefter en 14 år gammel gutt kan kjøre for har tenkt til å ta båtførerprøven til neste år så da hadde det vært kjekt å vite hva man kan kjøre og sånt hva med vhf kurs er det lurt å ta ? håper på fort svar ;)

Du er 14 år sier du? Hva med og joine sjøspeideren da? Da lærer du alt som læres kan om sjøliv og båter samt seiling!

Sjekk her: http://www.sjospeiding.no

KFUM har også sjøspeiding!

Dessuten kan du jo installere en cb-radio ombord, det er flere enn du tror

som har disse radioene eller lytter på de frekvensene!

Redigert av Cato-A Pettersen (see edit history)

LI6537

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...