Jump to content

Brun kjølevæske på VP2003, hva skjer ?

Jomes

Recommended Posts

Hei.

Vår VP2003 motor går som ei klokke, men bare en liten sjekk på kjølevæsken tidligere idag gjør at jeg må spørre om eksperthjelp.

Kjølevæsken er brungrå, litt skumaktig. Oljenivået er det samme, jeg peilet. Motoren har også en flott temperatur.

Noen tips dere ? Håper dette er kun en bagatell.

På forhånd takk.

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Jeg tømte min VP MD2030 2003 mod for vann i høst og opplevde samme som deg. Vannet var brunt og ekkelt. Fikk naturligvis panikk da motor var nyinnkjøpt og skulle brukes i min nyrenoverte Polar 22 classic.

Da var det godt å ha en svigerfar som er maskinist, og som kunne roe meg helt ned ved å si det samme som Leon KAD502. Det er "vanlig" dersom det kun står vann i motoren grunnet rust etc. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at det er tilfellet for deg, men ettersom alt fungerer utmerket kan det se ut til at dette ikke er noe å bry seg med :smiley:

Redigert av morros (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...